اداره کل هواشناسی مازندران
هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که دمای هوای استان روز جمعه دوم خرداد در برخی مناطق به ۴۰ درجه‌ بالای صفر خواهد رسید ، گرمایی که مازندرانی‌ها بندرت حتی در ماه مرداد تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶ 22 May 2020

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که دمای هوای استان روز جمعه دوم خرداد در برخی مناطق به ۴۰ درجه‌ بالای صفر خواهد رسید ، گرمایی که مازندرانی‌ها بندرت حتی در ماه مرداد تجربه می‌کنند.

اوایل هفته پیش بینی هواشناسی حاکی از افزایش دمای هوا در ۲ روز پایانی هفته جاری به حداکثر ۳۲ درجه در مناطق شرقی بود ولی اکنون مشخص شده است که سامانه گرمایی جدید تاثیر بیشتری بر استان خواهد داشت.

رییس گروه پیش‎‌بینی و پیش‌آگاهی هواشناسی مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: خروج سامانه کم فشار از مازندران منجر به افزایش دمای استان و ایجاد جریان گرم شده است به گونه ای که امروز اغلب مناطق استان آسمانی آفتابی همراه با افزایش چند درجه ای دما را تجربه کردند که این افزایش دما در مناطق جلگه ای مرکز و شرق استان بیشتر احساس شد.

علی اصغر بسطامی افزود : امروز دشت ناز ساری و قائمشهر با ثبت دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرم ترین ایستگاه های هواشناسی استان بودند ضمن این که دمای هوا در مناطق کوهستانی نیز امروز گرم احساس شد و بلده نور که از خنک ترین ایستگاه های هواشناسی استان در فصل بهار است دمای ۲۲ درجه را ثبت کرد.

وی گفت : افزایش دما تا روز جمعه در مازندران تداوم خواهد داشت و مردم استان و گردشگران برای روز جمعه نسبت به امروز افزایش ۱۰ درجه ای دمای هوا را تجربه می کنند.

بسطامی با بیان اینکه دمای هوا فردا در برخی مناطق به حدود ۴۰ درجه خواهد رسید ، افزود: این گرما موقتی خواهد بود و از روز شنبه با ورود جریان های میانه و ابرناکی هوا شاهد کاهشی شدن دمای هوای استان خواهیم بود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران به شرایط جوی تعطیلات عید فطر نیز اشاره کرد و گفت : برای روز یکشنبه مردم مازندران میزبان سامانه کم فشار و بارش های پراکنده خواهند بود که به طور محسوسی دمای استان را کاهش می دهد.

استان مازندران دارای ۱۵ ایستگاه سینوپتیک و بیش از ۵۰ ایستگاه باران سنجی است که به صورت شبانه روزی شرایط جوی استان را پیش بینی و تحلیل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار