فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خبر داد:
شهرستان ساری به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وجود عرصه های تاریخی در ارتفاعات، نیازمند همراهی بیش از پیش مردم به عنوان حافظان اصلی میراث کشور است.
کد خبر: ۸۵۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹ 19 May 2020

به گزارش تابناک مازندران ، محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از دستگیری ۱۱ حفار غیر مجاز در شهرستان ساری خبر داد.

بر اساس این گزارش از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردان در ادامه اظهار داشت: براساس اخبار واصله مردمی مبنی‌ بر حفاری غیرمجاز در ملک شخصی فردی با هویت معلوم در روستای کلا کرده از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری، مامورین یگان حفاظت شهرستان با هماهنگی دستگاه قضایی و همراهی نیروی انتظامی بخش چهاردانگه، طی عملیاتی مشترک توانستند، ۱۱ نفر را دراین رابطه دستگیر کنند.
او با اشاره به کشف و ضبط ماشین آلات سنگین و ادوات حفاری در این عملیات، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده در راستای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و انتظامی تحویل داده شدند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندارن ضمن قدردانی از تمام نهادهای نظامی، انتظامی، قضایی و مردمی در برخورد سریع و به موقع با متجاوزان به عرصه های تاریخی، گفت: شهرستان ساری به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وجود عرصه های تاریخی در ارتفاعات، نیازمند همراهی بیش از پیش مردم به عنوان حافظان اصلی میراث کشور است.

استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار