محمد اکبرزاده معاون سیاسی سپاه کربلا مازندران
سوم خرداد سال ۶۱ یادآور حماسه آفرینی‌های مجاهدان خدا در صحنه نبرد حق علیه باطل بوده و پس از ماه‌ها مقاومت یعنی از ۴ آبان ۵۹ توانست با فداکاری و ایثار به پیروزی دست پیدا کند، نبردی که از آن به دفاع تعبیر می‌شود و حق هم همین است.
کد خبر: ۸۵۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 18 May 2020

سوم خرداد سال ۶۱ یادآور حماسه آفرینی‌های مجاهدان خدا در صحنه نبرد حق علیه باطل بوده و پس از ماه‌ها مقاومت یعنی از ۴ آبان ۵۹ توانست با فداکاری و ایثار به پیروزی دست پیدا کند، نبردی که از آن به دفاع تعبیر می‌شود و حق هم همین است.

ایسنا: در عرصه دفاع، شهر بندری و استراتژیک خرمشهر که توسط ارتش بعثی عراق به مدت حدود ۲۰ ماه در اشغال بوده با رشادت رزمندگان اسلام و با مشارکت توامان سپاه و ارتش و بسیج خرمشهر آزاد شده و این روز به روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شد.

فتح خرمشهر از چند جنبه قابل تحلیل است، اول اینکه سیلی محکمی به صدام زده شد و پایه و بنیان مذاکره و دست برتر وی را جهت تصمیم سازی هر نوع گفتگویی خصوصا موضع بالا به پایین با نظام جمهوری اسلامی را بست، دوم با جمله مبارک و تاریخی حضرت امام (ره) که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، بارقه امید و روحیه شهادت طلبی مضاعف در دل رزمندگان اسلام که به لحاظ مهارت جنگی بی‌تجربه و ابزار دفاعی بی‌بهره یا کم بهره بودند، برای مقابله با ارتش مجهز و قوی عراق با تمام پشتوانه‌های مالی، ابزاری و تبلیغاتی نظام استکباری جهانی بوجود آورد.

این روحیه فداکاری به گونه‌ای گل کرد که در طول ۸ سال دفاع مقدس اجازه نداد یک وجب از خاک مقدس میهن اسلامی دراختیار متجاوزین قرار گیرد.

سوم اینکه اتحاد و همدلی عجیبی بین نیروهای نظامی ارتش، سپاه و بسیج رقم خورد و موجب اتخاذ مواضع مشترک و عملیات‌های هماهنگ در صحنه‌های نبرد بعدی شد.

نکته مهم و قابل اعتنا اینجا است که گذشته درخشان و پیروزی مجاهدان فی سبیل الله در دفاع مقدس، زمینه ساز تشکیل بسیج مردمی و رزمندگان پرتوان و شجاع در منطقه شد، دلاورانی همچون حزب الله، انصارالله، فاطمیون، زینبیون، حیدریون و....

این مجاهدان صلح و آرامش را برای مردمان منطقه به ارمغان آورده و بانی اصلی بر آب شدن نقشه‌های شوم و شیطانی مثلث غربی، عبری، عربی شده‌اند.

حال با نگاه به آینده و پیشرو بودن جهادی بزرگ آیا فتح قدس همان خرمشهرهای بعدی طبق فرمایش نایب امام زمان(عج) است!؟

آیا وقت آن نرسیده جبهه متحد و قوی اسلامی با نشانه‌گذاری بر روی فتح قدس، خرمشهر بعدی را آزاد کند!؟

اکنون همان زمانیست که آزادمردان جهان و مجاهدان منطقه با زعامت زعیم آگاه و هوشمند و ‌کم نظیر باید تصمیم جدی و نهایی را بگیرند تا با شکست طرح ظالمانه و بیخردانه "معامله قرن"، آن سخن بی بدیل امام راحلمان را که "اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود" را تحقق ببخشند.

امروز اکثر مسلمانان دنیا و آزادگان و آزاداندیشان جهان امیدشان به ام القرای جهان اسلام است و با همین امید در روز قدس شرکت می‌کنند و به دنبال سرنگونی نظام پلید و کودک کش صهیونیستی هستند.

بر همه ما فرض انسانی و اسلامی‌ست مقدمات ظهور امام عصر عج را فراهم کنیم و این نیازمند یک پیش مقدمه است بنام "فتح قدس"

صبح فتح و پیروزی طبق سنت الهی نویدی قریب است... ان شاالله.

محمد اکبرزاده معاون سیاسی سپاه کربلا مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار