منتخب مردم نی ریز، استهبان و بختگان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به اقشار محروم و تامین عدالت در توسعه از آرمان‌های نظام اسلامی است که نباید مغفول بماند اظهار داشت: این نوع فعالیت‌ها باید به صورت جهادی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 16 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرهاد طهماسبی روز شنبه در نشستی با مدیر کل بنیاد مسکن فارس به بررسی راهکارهای توسعه روستایی در این شهرستان ها پرداخت و بر لزوم تسریع در رفع مشکل صدور اسناد منازل روستایی و اسناد واحد های مسکونی در شهر های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در این شهرستان ها که در محدوده مناطق چهار گانه محیط زیست قرار دارند تاکید کرد.
طهماسبی همچنین استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای گره گشایی در کار مردم و رسیدن به عدالت در توسعه را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت : شهرستان های حوزه انتخابیه توانمندی قابل توجهی در توسعه روستایی به ویژه در حوزه توسعه گردشگری روستایی دارند که باید از توانمندی ها استفاده بهینه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این نشست با ارائه گزارش کلی از عملکرد و معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت : بنیاد مسکن‌ نهاد انقلاب‌ اسلامی‌ است‌ بر اساس‌ فرمان‌ ۲۱ فروردین‌ ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) به‌ منظور تامین‌ مسکن‌ محرومان‌ به‌ ویژه‌ روستاییان‌ در چارچوب‌ سیاست ها و برنامه‌های‌ دولت‌ تشکیل‌ شد و از آن زمان تا کنون در راستای اهداف انقلاب و آرمان های نظام اسلامی و بر مبنای در اولویت قرار دادن نیازهای توسعه روستاها حرکت کرده است .
عطا الله زمانی ، مطالعه‌ و بررسی‌ در زمینه‌ تشخیص‌ و تعیین ‌نیازمندی‌های‌ مسکن‌ محرومان‌، تهیه‌ طرح‌ مجتمع و واحدهای‌ مسکونی ‌ارزان قیمت‌ و اجرای‌ آنها به‌ طور مستقیم‌ یا با مشارکت‌ مردم‌ و البته همکاری‌ دستگاه های‌ ذیربط و تهیه زمین‌ مورد نیاز طرح ها را از وظایف این نهاد انقلابی ذکر کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن اقداماتی از جمله واگذاری زمین به زوج های جوان ، صدور اسناد مالکیت برای واحد های روستایی و رونق معاملات ، کاستن از اختلافات ملکی و حذف واسطه گری و زمین خواری و همچنین تجدید نظر در اجرای طرح های هادی و افزایش حریم روستاها و بالطبع توسعه روستاها را انجام داده که بخش قابل توجهی از این اقدامات در شهرستان های نی ریز ، استهبان و بختگان به ثمر نشسته است.
به گفته زمانی، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و در همه روستاهای استان فارس با مشارکت ثبت اسناد و املاک یکی از عملکردهای قابل توجه بنیاد مسکن است که به افزایش ماندگاری روستاییان در روستاها کمک می کند ، در سالی که گذشت ۵ هزار ۴۴۶ سند روستایی و ۲ هزار ۷۲۵ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان فارس صادر شده است، شاخص صدور سند روستایی در استان فارس ۶۷.۷ درصد و این شاخص در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۱۶.۷ درصد است. شهرستان های نی ریز ، استهبان و بختگان نیز در شاخص صدور اسناد مالکیت در استان فارس از جایگاه نسبتا مطلوبی برخوردارند و لازم است با مشارکت بین بخشی مشکلات آن دسته از مالکانی که در محدوده مناطق زیست محیطی قرار دارند نیز حل و فصل شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس همچنین گزارشی از توسعه و عمران روستایی در سطح شهرستان های نی ریز ، استهبان و بختگان در سالهای گذشته و برنامه های امسال ارائه داد.

شهرستان های نی ریز ، استهبان و بختگان در شرق استان فارس و در فاصله ۲۱۷ کیلومتری ۱۷۵ کیلومتری و ۱۷۸ کیلومتری شرق شیراز قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار