مردم نمی‌دانند لنگ خرج عروسی و اجاره آپارتمانم بودم
مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: در ایران در هیچ تیمی غیر از پرسپولیس بازی نمی‌کنم مگر آن که پرسپولیس و هوادارانش من را نخواهند.
کد خبر: ۸۴۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ 23 April 2020

یکی از بازیکنانی که قراردادش در پایان فصل به اتمام می‌رسد «علی علیپور» است. مهاجم گلزن پرسپولیس که در چند سال گذشته یکی از بازیکنان برتر و مؤثر پرسپولیس بوده است. هواداران پرسپولیس نیز هرگز ۳ گل سرنوشت‌ساز او در شهرآورد‌ها و آقای گلی علیپور را فراموش نمی‌کنند. او این روز‌ها در زادگاه خودش روستای «قراخیل» قائمشهر به‌سر می‌برد و تمرینات اختصاصی اش را همان‌جا دنبال می‌کند.

علی علیپور این روز‌ها با کرونا چه‌کار می‌کند؟
مثل خیلی‌ها خانه‌نشین شدیم. واقعاً یک تجربه جدید است و هرگز فکرش را نمی‌کردم این همه مدت بتوانم در خانه بمانم و جایی نروم.

البته شنیدیم گهگداری برای تمرین به زمین‌های خلوت زادگاهت قراخیل می‌روی؟
بله، هرازگاهی تمرینات هوازی هم انجام می‌دهم، اما این بلاتکلیفی خیلی بد است. متأسفانه این ویروس کرونا همه دنیا را درگیر کرده است و امیدوارم هرچه زودتر از شر آن خلاص شویم.

این روز‌ها اخبار متفاوتی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر به گوش می‌رسد. نظر خودت چیست؟
من قبلاً حرف‌هایم را زده‌ام. همه ما تابع قانون هستیم و هر تصمیمی مسئولان و متولیان امر بگیرند برای همه باید محترم باشد. البته در حال حاضر پرسپولیس ۱۰ امتیاز با تیم دوم جدول فاصله دارد و ما خیلی در این فصل زحمت‌کشیدیم و طبیعی است باید این مورد را هم لحاظ کرد. امیدوارم در نهایت اتفاقی فوتبالی بیفتد و ما هم بتوانیم برای چهارمین بار قهرمان شویم.

استقلالی‌ها به شوخی حرف از جام اسنپی می‌زنند و...؟
اخلاق من را می‌شناسید. در طول دورانی که در پرسپولیس بودم به همه احترام گذاشتم و هرگز برای رقیبان کری نخواندم. ما باید حرف‌های خودمان را در زمین مسابقه بزنیم.

یکی از بازیکنانی که قراردادش با پرسپولیس به اتمام می‌رسد علی علیپور است. چند روز قبل مصاحبه‌ای از تو خواندیم که عنوان شده بود قراردادت را تمدید می‌کنی و ماندنی هستی؟
آن‌هایی که من را می‌شناسند خوب می‌دانند علی علیپور اهل حاشیه نیست. من تا آخر عمر خودم را مدیون پرسپولیس و هوادارانش می‌دانم. عاشق پرسپولیس و هوادارانش هستم و تا الان هم سعی کردم خیلی چیز‌ها را هواداران متوجه نشوند. حداقل خود شما می‌دانید من در نازی‌آباد مستأجر بودم و به سختی زندگی می‌کردم که خودتان یک مطلب در این رابطه برای من نوشتید. یادتان می‌آید؟

بله، خاطرم هست می‌خواستی همسرت را به تهران بیاوری و باشگاه پول برای اجاره یک آپارتمان در تهران و نزدیک ورزشگاه درفشی‌فر را نمی‌داد و من هم نوشتم «گلزن شهرآورد پول اجاره‌خانه در تهران را ندارد!»
خدارفتگان شما را بیامرزد. من همسرم را عقد کرده بودم و تازه هم از راه‌آهن به پرسپولیس آمده بودم. می‌خواستم مقدمات مراسم عروسی خودم را برگزار کنم اما...

به خوبی یادم می‌آید باشگاه در آن مقطع حاضر نمی‌شد مبلغ مورد نظر را تأمین کند!
مبلغ مورد نظر را هم به شما گفتم، من پول زیادی نمی‌خواستم...

خانواده علی علیپور

بله، فکر می‌کنم حدود ۶۰ میلیون بود، مردم شاید این چیز‌ها را ندانند!
بله، شاید مردم و هواداران پرسپولیس ندانند، اما من فقط ۶۰ میلیون تومان از باشگاه خواستم و جلسات متعددی هم با مسئولان وقت باشگاه برگزار کردم که در نهایت یک قرارداد ۳ ساله جلویم گذاشتند و گفتند سه ساله تمدید کن تا ۶۰ میلیون تومان به تو بدهیم!

و تو این کار را کردی؟!
مگر چاره دیگری هم داشتم؟!

اگر اشتباه نکنم ترکاشوند معاون وقت باشگاه پرسپولیس این قرارداد ۳ ساله را برای پرداخت ۶۰ میلیون تومان پیش‌روی تو گذاشت؟
من نمی‌خواهم اسمی از کسی بیاورم. من مجبور بودم به خاطر برگزاری مراسم عروسی خودم و تهیه یک آپارتمان استیجاری آن قرارداد را امضا کنم.

از طرفی هم می‌دیدی برخی همبازیانت میلیاردی پول می‌گیرند!
نوش جان‌شان! مگر من بخیل بودم. قرارداد هیچ‌کسی ربطی به من علی علیپور نداشت، اما می‌گفتم حق من را هم بدهید. هواداران پرسپولیس می‌توانند شهادت بدهند که من بازیکن خوب و مؤثری بودم یا نه؟ حق من این بود یا نه؟

سال‌های بعد هم ۳۰۰ میلیون تومان و ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد بستی؟
تازه آن‌هم با هزار منت راضی شدند مبلغ قراردادم را به خاطر درخشش در پرسپولیس کمی اضافه کنند و من هم اعتراضی نکردم. ماندم تا به تیم محبوبم کمک کنم و منتی هم ندارم، اما باور نمی‌کنید من همین الان هم زیر ۲ میلیارد قراردادم است. تازه بعد از ۶ فصل بازی در پرسپولیس!

اما می‌دانیم بازیکنانی در همین پرسپولیس هستند که با سابقه کمتر از تو ۳ میلیارد تومان یا بیشتر پول می‌گیرند!
باز هم می‌گویم نوش جان‌شان! هر کسی هرقدر می‌گیرد لیاقتش را دارد. زحمت‌کشیده است و در زندگی هم هرگز به کسی حسادت نکرده و نمی‌کنم. حرف من فقط این است که در همه این سال‌ها ببینید آیا حق واقعی من را داده‌اند یا نه؟ کمترین دریافتی متعلق به من بوده است. بسیاری از هواداران این مسائل را نمی‌دانند و من هم در سال‌های گذشته نخواستم ذهن این عزیزان را درگیر کنم. من خودم در قشر ضعیف جامعه رشد کردم و فوتبالیست شدم. می‌دانم بسیاری از خانواده‌ها با مشکلات اقتصادی و مالی مواجه هستند و خودم هم با پوست، گوشت و استخوانم بی‌پولی را تجربه و لمس کردم. به همین خاطر کمتر درباره این مسائل حرف زدم.

نمی‌خواستی هواداران را نگران کنی؟
دقیقاً همین‌طور است. تمام دلخوشی هواداران پرسپولیس همین تیم است. اغلب این طرفداران با پرسپولیس زندگی می‌کنند و خوشحالم که در سال‌های گذشته، با بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی و حتی مشکلات شخصی و مالی توانستیم ۷ جام بگیریم و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم. این مهم فقط با وحدت، همدلی و همراهی هواداران، بازیکنان و مربیان تیم به دست آمد. امروز هم اگر حرفی می‌زنم به خاطر همین هواداران است.

بالاخره نگفتی قراردادت را تمدید می‌کنی یا نه؟
آقای یکتا! من تنها نیستم. در حال حاضر زندگی دارم، زن و بچه دارم و باید تصمیمی بگیرم که به نفع خانواده‌ام باشد. خانواده‌ای که در سخت‌ترین شرایط همواره کنار من بودند. در حال حاضر هم تنها فکر و ذکر من بازی‌های این فصل است. اول اجازه بدهید بازی‌ها تمام شود و بعد تصمیم خواهم گرفت.

علی علیپور - دربی تهران

در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنی؟
یک درصد هم شک نکنید! در ایران در هیچ تیمی غیر از پرسپولیس بازی نمی‌کنم مگر آن که پرسپولیس و هوادارانش من را نخواهند.

هواداران پرسپولیس که خیلی تو را دوست دارند!
همه می‌دانند من خیلی اهل شعار دادن نیستم، اما مخلص هواداران پرسپولیس هستم. بازی کردن برای این هواداران و پرسپولیس باعث افتخار است. افتخاری که نصیب هر کسی نمی‌شود و من هم این موضوع را می‌دانم. امیدوارم هواداران هم من را درک کنند.

درک کنند یعنی اینکه امکان جدایی وجود دارد؟
همه‌چیز بعد از اتمام لیگ مشخص می‌شود!

پیشنهاد خارجی داری؟‌
نمی‌خواهم خیلی به این موضوع بپردازم.

از اروپا پیشنهاد داری یا قطر؟
هم از اروپا و هم قطر، که البته این ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخته و خیلی تیم‌ها بلاتکلیف شده‌اند.

چند درصد امکان دارد در پرسپولیس بمانی؟
گفتم که اول اجازه بدهید فصل به اتمام برسد و بعد هم باید ببینیم شرایط چگونه خواهد بود.

شجاع خلیل‌زاده همشهری و هم‌استانی‌ات می‌گفت ۱۰ یا ۱۱ بازیکن از من بیشتر پول می‌گیرند. وضعیت تو چطور است؟
اوضاع من هم بهتر از شجاع نیست. گفتم که بعد از ۶ فصل بازی در پرسپولیس جزو کسانی هستم که پایین‌ترین قرارداد را دارم. گفتم که قراردادم هنوز زیر ۲ میلیارد تومان است.

شرط و شروط خاصی هم برای پرسپولیس داری؟
من هزار بار دیگر هم بپرسید می‌گویم مدیون پرسپولیس هستم، مدیون پرسپولیس هستم و مدیون پرسپولیس هستم و هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم برای پرسپولیس شرط بگذارم، اما باید به فکر آینده خانواده‌ام هم باشم.

 

خبر ورزشی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار