استاندار هرمزگان گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری طرح ها و پروژه های بسیار خوبی در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید که نشان می‌دهد روند توسعه و پیشرفت این استان با کار و تلاش گسترده در جریان است.
کد خبر: ۸۳۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 12 February 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ فریدون همتی در نشست شورای اداری استان هرمزگان با تشکر و قدردانی از حضور باشکوه و گسترده مردم شریف استان هرمزگان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، عنوان کرد: ملت ایران در طول ۴۱ سال گذشته همواره حمایت و پشتیبانی خود از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان داده و این بار نیز شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما مدیران باید تمام توان خود را در راستای انجام وظیفه و ارائه خدمت به مردم به کار بگیریم، افزود: سرعت دادن به روند انجام کارها دارای ضرورت است و موجب می‌شود شاهد تسریع در اجرای پروژه ها و ایجاد اشتغال بیشتر و رونق تولید باشیم.

روند توسعه و پیشرفت استان هرمزگان با کار و تلاش گسترده در جریان است

استاندار هرمزگان با تأکید بر لزوم به کارگیری همه ظرفیت ها برای اجرای کارها، افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب در راستای اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی استفاده از ردیف بودجه متمرکز ملی تهاتر است که باید از آن برای اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی در استان بهره بگیریم.

همتی تصریح کرد: مدیران باید با استفاده از همه ظرفیت های قانونی و بودجه‌ای جهت اجرای مناسب طرح‌ها و پروژه‌های مختلف ایجاد فرصت و ظرفیت کنند که فروش املاک مازاد و راکد دستگاه های اجرایی یکی از این روش ها جهت تامین اعتبار طرح ها و پروژه های مختلف می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید برای جذب سرمایه گذاران اهمیت ویژه قائل شوند، خاطرنشان کرد: همه باید برای تامین امنیت سرمایه گذاری در استان و افزایش اجرای طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی در هرمزگان تلاش کنیم و این امر تاثیر مستقیمی بر ایجاد اشتغال و رونق تولید خواهد داشت.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: در ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری طرح ها و پروژه های بسیار خوبی در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید که نشان می‌دهد روند توسعه و پیشرفت این استان با کار و تلاش گسترده در جریان است.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری، بیان داشت: برای برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری انتخابات، تمامی امکانات در استان هرمزگان به کار گرفته شده تا انتخاباتی قانونمند و با حضور و مشارکت حداکثری همه اقشار مردم در هرمزگان برگزار شود.

وی گفت: هیچ کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی حق حضور در ستادهای نامزدهای انتخابات و همراهی و جانبداری از کاندیداهای انتخابات را ندارند و در همین راستا نظارت ویژه بر مدیران صورت می‌گیرد و با تخلفات برخورد خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به زمان تبلیغات انتخاباتی از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری، اضافه کرد: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی باید در چارچوب قانون و مقررات صورت گیرد و هزینه تبلیغات نیز باید براساس قانون باشد و در این خصوص دستگاه قضایی و نظارتی دقت خواهند داشت تا از هزینه‌های نامتعارف کاندیداها در تبلیغات انتخابات جلوگیری و با تخلفات برخورد شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: همه باید برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم و قانونمند تلاش کنیم و تمامی امور انتخابات در استان به شکل منظم در حال انجام است.

وی در ادامه به اقدامات جهت بازسازی مناطق سیل زده و جبران خسارت های سیل در شرق هرمزگان اشاره کرد و گفت: عملیات جابجایی برخی روستاهای در مسیر سیلاب و همچنین احداث دیوارهای حفاظتی برای برخی دیگر از روستاها به سرعت انجام شود و پرداخت کمک های معیشتی و تسهیلات جهت جبران خسارت ها نیز با سرعت بیشتری صورت گیرد.

همتی یادآور شد: احداث سدها و سازه های آبخیزداری تاثیر بسیاری در جلوگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از سیل دارد و همچنین موجب ذخیره سازی مناسب آب برای استفاده در زمینه شرب و کشاورزی و تولید خواهد شد و باید احداث سدهای جدید در استان با جدیت پیگیری شود.

وی همچنین خواستار پاسخگویی شفاف، دقیق و سریع دستگاه‌های اجرایی به ابهامات و شبهاتی که در حوزه های مختلف مطرح می‌شود، شد و خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید با فعال سازی بیشتر روابط عمومی های خود این امر را با جدیت در راستای تنویر افکار عمومی پیگیری کنند.

استاندار هرمزگان بر لزوم توسعه بیمه روستائیان و عشایر در استان هرمزگان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا افراد تحت پوشش این بیمه در استان افزایش یابند و این بیمه کمک‌های خوبی به ساکنان روستاها و عشایر در استان خواهد داشت.

همتی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و در پیش بودن تعطیلات نوروز سال‌ آینده، عنوان کرد: با توجه به ورود گسترده گردشگران در این ایام به استان هرمزگان، باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم را جهت تامین امکانات مناسب برای گردشگران در استان هرمزگان انجام دهیم و دستگاه های اجرایی در این خصوص توجه و پیگیری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار