آخرین آمار مربوط به کووید۱۹ حاکی است که شمار افرادی که در سراسر جهان جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند، از ۱۰۰ هزار نفر گذشت.
کد خبر: ۸۳۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 10 April 2020

تارنمای Worldometers که آمارهای مربوط به همه‌گیری کرونا را در سراسر جهان به صورت لحظه‌ای منتشر می‌کند، اعلام کرد که شمار جانباختگان ویروس کووید۱۹ در جهان از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

به نوشته این تارنما، تاکنون یک میلیون و ۶۴۷ هزار و ۶۳۵ نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۶۹ هزار و ۱۱۶ نفر بهبود یافته و ۱۰۰ هزار و ۲۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
آخرین آمارهای جهانی حاکی است که آمریکا با ۴۷۸ هزار و ۱۰۹ مورد قطعی ابتلا، بالاترین آمار را از لحاظ مبتلایان به کرونا به خود اختصاص داده است. تاکنون نزدیک به ۱۸ هزار نفر در ایالات متحده در اثر کرونا جان باخته‌اند.
اسپانیا با ۱۵۷ هزار و ۵۳ مورد، ایتالیا ۱۴۷ هزار و ۵۷۷ مورد، آلمان ۱۱۹ هزار و ۶۲۴ مورد و فرانسه با ۱۱۷ هزار و ۷۴۹ مورد در رده‌های بعدی از لحاظ موارد قطعی ابتلا به کرونا قرار دارند.
ویروس کرونا موسوم به کوید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را همه‌گیر جهانی شناسایی و اعلام می‌کند./ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار