موکب شهید مدافع حرم محمد بلباسی از شهرستان قائمشهر امسال به مناسبت نیمه شعبان به جای برپایی ایستگاه صلواتی، سبدهای حمایتی برای اقشار کم‌درآمد جامعه تهیه و توزیع کرده است .
کد خبر: ۸۳۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 09 April 2020

شهید محمد بلباسی یکی از شهدای مدافع حرم شهرستان قائمشهر است که با وجود داشتن سه فرزند خردسال و یک فرزند در راه ، در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) به مناصب و پست ها پشت پا زد و به آن سوی مرزها شتافت که در نهایت در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۹۵ در منطقه خان طومان سوریه به دست تکفیری ها به مقام شهادت نائل آمد .

بعد از شهادت شهید بلباسی و از اربعین سال ۱۳۹۵ موکبی به نام این شهید سرافراز شروع به فعالیت کرد، همان گونه که این شهید بزرگوار نیت داشت تا در اربعین موکب راه اندازی کند اما به دلیل به شهادت رسیدن ، بردارش با خادمین شهدا این موکب را راه اندازی کرده اند تا بتوانند علاوه بر اربعین حسینی در طول سال در بخش هایی مختلف اعم از جهادی ، خادم شهدا و غیره به مردم خدمات ارائه دهند.

یکی از کارهایی که موکب شهید بلباسی در حال انجام آن است تهیه بسته غذایی و توزیع آن در بین نیازمندان در نیمه شعبان است .

البته این موکب از شیوع ویروس کرونا تاکنون به منظور مقابله با این ویروس در حال تولید و توزیع ماسک بهداشتی بین نیازمندان و کادر درمانی است تا بگویند همچنان راه شهدا و کارهای جهادی ادامه دارد .

مسئول موکب جهادی شهید بلباسی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و پرهیز از تجمعات امسال در نیمه شعبان به جای نورافشانی و ایستگاه صلواتی ۳۰ هزار بسته مواد غذایی توسط ادارات و خیرین تهیه و در بین اقشار محروم قائمشهری توزیع شده است .

رسول بلباسی با اعلام اینکه از این میزان بسته مواد غذایی سهم شهدا ۲۰۰ بسته بوده است ، گفت که موکب شهید محمد بلباسی در اقدامی جهادی و بهمناسبت عید نیمه شعبان ۲۰۰ سبد کالا را به نیت شهدا در بین اقشار نیازمند جامعه تهیه و توزیع کرده است .

وی با اعلام اینکه این اقلام خوراکی روغن ، ماکارونی ، ربع گوجه ، قند و شکر بوده است ، بیان کرد : برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا این کار جهادی را انجام داده ایم .

مسئول موکب شهید بلباسی در پایان با بیان اینکه این موکب با کمک خیاطان در حال تهیه و تولید چهار هزار ماسک بهداشتی است تا بتواند گامی کوچک در مقابله با شیوع این ویروس بردارد ، گفت : این ماسک ها در میان درمانگاه ها ، بیمارستان ها ، نانوایی ها ، سوپرمارکت ها و میوه فروشی ها و در نهایت در محلات در حال توزیع است .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار