بازرس ویژه استاندار مازندران در شهرستان‌های سوادکوه و شوادکوه شمالی گفت که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این ۲ شهرستان سبب کاهش تردد های غیرضروری و نزولی شدن ابتلا به کرونا شده است.
کد خبر: ۸۳۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 09 April 2020

حمید بخشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شهرستان سوادکوه یکی از مبادی ورودی مسافران به استان مازندران است که طرح فاصله گذاری اجتماعی مقابله با کرونا با حساسیت بالایی در حال انجام شدن است .

وی با اعلام اینکه در مبادی ورودی شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی سه ایستگاه در حال کنترل خودروها با پلاک غیربومی و جلوگیری از ورود آنان به داخل شهر توسط پلیس انتظامی و راهنمایی و رانندگی هستند ، افزود : به منظور مقابله با ویروس کرونا و طی بازدید های به عمل آمده از شهر ستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی نشان می دهد که تردد شهری و بین شهری در این محورها کاهش یافته است .

بازرس ویژه استاندار مازندران در شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی از نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و دیگران که در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی موفق عمل کرده اند ، قدردانی کرد و گفت که این مساله باعث شد تا شاهد کاهش تردد بین شهری و شهری در این شهرستان ها باشیم .

بخشی با بیان اینکه شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی شیب نزولی را در شیوع بیماری کرونا طی می کنند ، افزود : نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت ۴۶ تخت در دانشگاه آزادمهر سوادکوه راه اندازی شد تا در صورت نیاز از این مکان استفاده شود ، اما خوشبختانه تاکنون بیمارستان شهدا زیراب از شهرستان سوادکوه با کمبود تخت مواجه نشده است .

وی با اعلام اینکه یکی از نیازهای بیمارستان شهداء زیراب از شهرستان سوادکوه خرید دستگاه اکسیژن بوده است ، گفت که با کمک خیرین مبلغ ۲ میلیارد تومان برای خرید دستگاه اکسیژن هزینه شده است تا به این بیمارستان اهداء شود .

بازرس ویژه استاندار مازندران با بیان اینکه فعالیت واحدهای صنفی ، نانوایی و سی ان جی ها براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال انجام شدن است ، افزود : طی بازدید های به عمل آمده از نانوایی ها ، سی ان جی ها و بازار های شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی عموما افراد با گذاشتن ماسک و دستکش نکات بهداشتی را رعایت کرده اند .

بخشی در پایان با اعلام اینکه کمبود اقلامی همانند ماسک و دستکش بهداشتی در همه شهرستان ها وجود دارد ، گفت که جهاد گران و بسیجیان در حال تولید و توزیع ماسک بهداشتی هستند تا این اقلام ضروری را بین مردم و درمانگاه ها توزیع کنند .

شهرستان بیش از ۴۵ هزار نفری سوادکوه دارای بیمارستان شهدا زیراب است که بیماران کرونایی را پذیرش می کند .

شهرستان ۲۵ هزار نفری شهرستان سوادکوه شمالی هم تنها دارای یک مرکز درمانی ۱۰ تخته خوابی است که به دلیل نبود بیمارستان ، بیماران کرونایی خود را به بیمارستان رازی قائمشهر منتقل می کنند .

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون ۶۶۸ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار