مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از خسارت ۲۵۰ میلیارد ریالی به حوزه فرهنگ و هنر استان مازندران دربحران كروناخبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 08 April 2020

به گزارش تابناک مازندران، عباس زارع ضمن بیان این خبر افزود : حوزه ظریف فرهنگ و هنر با رسته های متعدد ، یکی از حوزه هایی است که در بحران ویروس کرونا و طرح قرنطینه اجتماعی دچار خسارات عظیم مالی شده است .

وی اضافه کرد : با برآورد کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، در سراسر استان ، به حوزه های هنری ازجمله ؛ مجتمع ها و پردیس های  فرهنگی، هنری و سینمایی، ، شرکت های تهیه و تکثیر آثار موسیقی، خانه مدولباس، استودیوهای صدابرداری، اجراهای تئاتر ،آموزشگاه های هنری...،  و حوزه های فرهنگی نظیر : ناشران، کتابفروشان،کانون  های آگهی و تبلیغات، موسسات فرهنگی ، قرآنی ، چاپخانه ها،  حوزه رسانه ها از جمله :  روزنامه ها ، هفته نامه ها،  پایگاه های خبری ، موسسات مطبوعاتی و رسانه ای، رسانه های  دیجیتال ... نزدیک به ۲۵۰ میلیاد ریال خسارت وارد شده است .
زارع ، ضمن سپاس از طرح حمایتی دولت برای جبران بخشی از خسارت های وارده به بخش های گوناگون کسب و کار ، گفت :

با توجه به حضور پررنگ رسانه ها و اهالی فرهنگ و هنر استان طی دو ماه اخیر در امر اطلاع رسانی به جامعه  و ایجاد پویش #در خانه بمانیم#  در فضای مجازی ، وظیفه خود می دانیم تا از این قشر فرهیخته جامعه حمایت کنیم ، بدین منظور ، موارد فوق طی نامه ای به مقام عالی وزارت ارسال و برآورد خسارت این حوزه ها را اعلام نمودیم تا در ستاد ملی مبازره با کرونا در راستای حمایت از این بخش تصمیم گیری شود .
وی ضمن تقدیر از مساعدت های استاندار محترم مازندران تقاضا نمود تا همچون گذشته حامی اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه استان باشد و اعتباری را برای جبران بخشی از خسارات وارده در نظر بگیرد  .
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان، ابراز امیدواری کرد که با رعایت نکات بهداشتی و اجرای دقیق طرح قرنطینه هوشمند ، دوباره شاهد رونق این بخش مهم از جامعه باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار