بهزیستی استان پیش از ابلاغیه کارگروه مقابله با کرونا استان، برنامه مدد کاری اجتماعی را برای خانواده های تحت پوشش اعم از بیمار و غیر بیمار در روزهای کرونایی اجرایی کرد.
کد خبر: ۸۳۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹ 06 April 2020

مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از تماس با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی استان در ارتباط با ویروس کروناست.

دکتر فرزاد گوهردهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت: مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی استان مازندران خدمات مشاوره ای را با حضور مدد کاران اجتماعی به تناس گیرندگان ارایه می دهند.
وی اضافه کرد : این مرکز تلاش می کند تا در حد توان حمایت روانی خود را از تماس گیرندگان مردمی در روزهای قرنطینه ای ناشی از ویروس کرونا حاکم در استان و کشور داشته باشد.
ارایه مدد کاری اجتماعی به خانواده های بیماران کرونایی
مدیرکل بهزیستی استان مازندران در مورد مصوبه کارگروه پدافند زیستی استانی مبنی بر ارایه مدد کاری اجتماعی و حمایت روانی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا و خانواده های آنها از سوی بهزیستی گفت : طرح ارایه مدد کاری اجتماعی و حمایت روانی از بیماران کرونایی و خانواده های آنها از سوی بهزیستی تهیه و در تمام ۲۲ شهرستان این خطه شمال کشور در دست اجرا قرار دارد.
دکتر گوهردهی اظهارداشت : اگرچه بهزیستی طبق وظیفه سازمانی مسوول خدمات دهی به گروههای هدف تحت پوشش است، ولی در روزهای بحران ناشی از ویروس کرونا این خدمات را برای بیماران کرونایی و خانواده هایشان خارج از پوشش سازمانی نیز انجام می دهد.
وی اضافه کرد : در شرایط فعلی حدود ۴۰ مدد کار اجتماعی تحت پوشش این سازمان برای حمایت روانی در شهرستان های استان دست کار شدند، ولی برای پوشش بهتر نیاز به تامین نیروی انسانی از سایر دستگاهها داریم.
وی افزود : برنامه چگونگی بهره گیری از نیروهای خارج از بهزیستی زیر نظر مدد کاران اجتماعی این سازمان در دست بررسی است که با تصویب ستاد مقابله با کرونا استان مازندران، با آموزش مورد نیاز از این نیروهای خارج سازمانی نیز استفاده خواهد شد.
به گفته وی تمام نیروهای مدد کار اجتماعی در شهرستان ها زیر نظر سرگروه ( سوپروایزر) حمایت های روانی خود را برای این افراد انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان پیش از ابلاغیه کارگروه مقابله با کرونا استان، برنامه مدد کاری اجتماعی را برای خانواده های تحت پوشش اعم از بیمار و غیر بیمار در روزهای کرونایی اجرایی کرد.
توزیع بسته های معیشتی
مدیرکل بهزیستی مازندران می گوید : این اداره کل در کنار ارایه خدمات مدد کاری و خدمات رفاهی در حیطه وظایف و اعتبار سازمانی، با حمایت خیرین حدود ۵ هزار بسته معیشتی را برای خانوارهای تحت پوشش توزیع کرده است.
دکتر گوهر دهی اظهارداشت : این بسته های معیشتی با اولویت توزیع برای خانواده های آسیب پذیر ساکن در مناطق حاشیه شهر ارایه شده است.
در استان مازندران حدود ۲۴۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر مستمری بگیر می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار