حجم فعلی آببندان‌های استان را بالغ بر ۳۵۰ میلیون متر مکعب بوده و بیش از ۹۵ درصد ظرفیت آن‌ها آبگیری شده است.
کد خبر: ۸۳۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 05 April 2020

به گزارش تابناک مازندران، مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از ذخیره حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعبی آب در سد های و آببندان های استان در شروع فصل زراعی خبر داد.

محمدابراهیم یخکشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی ۵۰۸ میلی‌متری در نیمه اول سال آبی جاری در استان مازندران گفت: در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۶ درصد و در مقاسه با دوره شاخص درازمدت پنجاه ساله حدود ۳۱ درصد افزایش بازندگی داشتیم که این سبب شد تا شاهد آبدهی مناسب رودخانه‌ها در سال جاری باشیم.

وی تصریح کرد: آبدهی ۷ رودخانه مهم این استان در مقایسه با سال گذشته حدود ۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران تراز سفره آب زیر زمینی استان نسبت به شاخص دراز مدت را ۲۶ سانتی متر کمتر اعلام کرد و افزود: که این کاهش معادل ۲۵ میلیون مترمکعب کسری مخزن است.

یخکشی خاطرنشان کرد: وضعیت آبگیری سدهای مازندران بدون احتساب سد گلورد که مراحل آبگیری اولیه را از سال گذشته طی می‌کند به میزان ۹۶ درصد است (معادل ۳۱۴ میلیون مترمکعب) که این رقم با احتساب ۱۱ میلیون متر مکعب حجم فعلی سد گلورد به رقم ۳۲۵ میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی اظهار کرد: ما در مقایسه با مدت مشابه سا قبل بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب بیشتری داریم، ضمن آنکه در سال جاری نیروگاه‌های برقابی ما زودتر از سال گذشته وارد مدار بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: حجم فعلی آببندان‌های استان را بالغ بر ۳۵۰ میلیون متر مکعب بوده و بیش از ۹۵ درصد ظرفیت آن‌ها آبگیری شده است.

یخکشی تاکید کرد: گرچه شرایط آبی خوبی در شروع فصل زراعی داریم اما این حجم ذخیره با توجه به نیاز آبی استان در بخش کشاورزی و شرب کافی نیست و نیازمند همراهی مردم در امر مدیریت منابع آب بویژه تقسیم و توزیع آب هستیم و انتظار داریم کما فی السابق با همکاران و مامورین ما همکاری لازم را داشته باشند تا انشاالله با استفاده بهینه از آب ذخیره شده و آب بهنگام رودخانه ها فصل زراعی خوبی را پشت سر بگذارنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار