فرمانده سپاه فریدونکنار گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۲۷ هزار بسته بهداشتی در این شهرستان پخش و توزیع شد.
کد خبر: ۸۳۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 03 April 2020

سرهنگ محمد برمر روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود : این بسته ها شامل ماسک ، محلول ضدعفونی کننده استاندارد و دستکش است که به صورت خانه به خانه درب منازل تحویل می شود.

وی گفت از ابتدای شیوع این ویروس ۱۵۴ خیاط بسیجی اقدام به تولید ماسک و لباس کردند و در این مدت بیش از ۶۶ هزار ماسک و ۷۳۹ گان دوختند که در اختیار بیمارستان و شبکه بهداشت شهرستان فریدونکنار قرار گرفت.

وی همچنین از تهیه و توزیع ۷۶۰ بسته کمک معیشتی در محله های کم برخوردار فریدونکنار خبر داد و افزود: این بسته ها با کمک خیرین شهرستان شامل اقلام ضروری به ارزش ۱۵۸ میلیون تومان تهیه شد و بین نیازمندان پخش گردید.

۹۰ درصد مردم شهرستان فریدونکنار غربالگری سلامت شدند

فرمانده سپاه فریدونکنار گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و با دستور ستاد استانی مقابله با ویروس مبنی بر غربالگری عمومی تاکنون بیش از ۹۰ درصد مردم شهرستان فریدونکنار غربالگری شدند.

وی با اشاره به اینکه فریدونکنار حدود ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد ، افزود: تاکنون ۵۸ هزار و ۵۲۱ نفر از مردم شهرستان فریدونکنار با همکاری بسیج شهرستان غربالگری سلامت در مقابل با ویروس کرونا شدند.

وی به شیوه غربالگری نیز اشاره کرد و گفت: ابتدا با تماس تلفنی به منازل تمامی افراد خانواده به نوبت غربالگری می شوند تا علائم اولیه مشخص شود.

سرهنگ برمر افزود: در صورت وجود علائم ویروس کرونا در افراد با همکاری شبکه بهداشت و مراکز درمانی تیم های پزشکی به محل زندگی افراد مشکوک اعزام تا اقدامات لازم انجام شود.

وی به باقی افرادی که غربالگری نشدن نیز اشاره کرد و گفت : تیم های درمانی و بسیجی در حال تماس با این افراد هستند و تا چند روز آینده تمامی مردم فریدونکنار غربالگری خواهند شد.

از شیوع ویروس کرونا در مازندران، فریدونکنار یکی از شهرهای درگیر با این مساله بوده است که خوشبختانه با اقدام های پیشگیرانه و رعایت بهداشت عمومی در حال حاضر تنها ۲۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی ( ره ) این شهرستان که مرکز پذیرش بیماران کرونایی شهرستان های بابلسر و فریدونکنار است بستری می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار