از جامعه صیادی بابت تلاش‌شان در ۶ ماه گذشته تشکر می‌کنم که بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه را تحت عنوان ماهی تامین کرده و موارد بهداشتی را در مواقع صید رعایت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۳۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 03 April 2020

مدیرکل شیلات مازندران از آخرین روز صید ماهیان دریای این استان ماه خبر داد و گفت: فصل صید و صیادی در آب‌های ساحلی دریای مازندران که از ۱۵ مهر ماه آغاز شده بود و پس از ۶ ماه فردا ۱۵ فروردین ماه ۹۹ پایان خواهد یافت.

ولی‌اله محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از نیمه دوم مهر ماه سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از صیادان مازندران در غالب ۵۴ تعاونی پره فصل صید را با شرایط عادی شروع کردند اما به دلیل شیوع کرونا فردا آخرین روز صید خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این مدت ۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش ۱۶۸ هزار میلیارد تومان صید شده که ۷۳ درصد ماهی سفید، ۱۴ درصد کفال و ۱۳ درصد کپور بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: از ۱۵ فروردین ماه امسال شرایط مهیا شده که گونه‌های مختلف از جمله ماهی سفید در مرحله تکثیر قرار گرفت تا مجدد این گونه‌ها احیا شود.

محمدزاده گفت: صیادان مازندرانی سال گذشته حدود ۷ هزار و یکصد تن ماهی استخوانی از دریای مازندران صید کردند اما به دلیل شیوع کرونا، تعطیلی نیمی از شرکت‌های صیادی و کسادی بازار ماهی فروشان این آمار در سال ۹۹ کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: با توجه به ادامه روند شیوع کرونا تمدید فصل صید در دستور کار قرار نگرفت.

مدیرکل شیلات مازندران یادآور شد: از جامعه صیادی بابت تلاش‌شان در ۶ ماه گذشته تشکر می‌کنم که بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه را تحت عنوان ماهی تامین کرده و موارد بهداشتی را در مواقع صید رعایت کرده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار