نتیجه اقدامات استانی و ملی در مازندران که با تلاش شبانه روزی استاندار و مدیران این مجموعه و همچنین سایر دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی همراه بود سبب شد تا شیوع کرونا در استان از سوم فروردین ماه وارد روند کاهشی شود و اکنون یازدهمین روز این روند را پشت سر گذاشته است.
کد خبر: ۸۳۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 02 April 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با ارسال پیامی از استاندار مازندران به خاطر همراهی و همکاری مجموعه استانداری و نهادهای زیرمجموعه در اجرای طرح‌های پیشگیرانه در مقابل گسترش ویروس کرونا قدردانی کرد.

 دکتر سعید نمکی در این پیام نوشت : گرچه تا مهار کامل بیماری ناشی از کووید ۱۹؛ همگان باید راه نسبتا دشواری بپیماییم و طبق توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری، لحظه ای نباید از شدت فعالیت ها بکاهیم تا مبادا شعله ای جدید از بیماری دامنگیر شهر و یا استانی گردد ، مع الوصف آنچه تا به امروز حاصل شده و در شرایط سخت تحریم در مقایسه آنان که از تنعم اقتصادی کافی برخوردارند، افتخارآمیز بوده، جز با همدلی، وفاق و همراهی عزیزانی همچون حضرتعالی و همکاران گرانقدرتان به دست نمی آمد.

وزیر بهداشت افزود : ضمن تقدیر از همراهی های بی دریغتان، امیدوارم تا آخر این راه پرفراز و نشیب در کنارمان بمانید و هرچه زودتر با سلامتی کامل مردم، شاهد آرامش و شکوفایی روزافزون کشورمان باشیم.

پیش از این وزیر کشور هم با ارسال پیامی از استاندار مازندران به خاطر مدیریت و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونای کشور و همچنین اتخاد تصمیمات مناسب استانی در جلوگیری از گسترش این بیماری قدردانی کرد.

مازندران از اول اسفند ماه پارسال با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل به جمع مناطق آلوده به ویروس کرونا پیوست و بلافاصله نیز اقدامات پیشگیرانه استانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن با تشکل ستاد مقابله با کرونا در استان در دستور کار و اجرا قرار گرفت.

مازندران نخستین استان در کشور بود که تعطیلی مدارس و دانشگاهها را به عنوانی یک اقدام مهم پیشگیرانه اجرایی کرد و سپس این اقدامات را با تعطیلی اقامتگاههای گردشگری ، هتل ها و مسافرخانه ها ، بازارها ، پارک ها و سایر اماکن عمومی تجمع مردمی و همچنین ضدعفونی کردن خیابان ها و معابر شهری و روستایی گسترش داد.

استاندار مازندران بعد از این مرحله جلوگیری از ورود غیربومیان به استان را اعم از گردشگر و مسافر با بستن مبادی ورودی اصلی استان به اجرا گذاشت که به مدت ۴۸ ساعت ادامه یافت و در پی مخالفت ستاد مقابله کشور با این اقدام ، استقرار ایستگاههای تب سنجی در مبادی ورودی را جایگزین آن کرد.

نتیجه اقدامات استانی و ملی در مازندران که با تلاش شبانه روزی استاندار و مدیران این مجموعه و همچنین سایر دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی همراه بود سبب شد تا شیوع کرونا در استان از سوم فروردین ماه وارد روند کاهشی شود و اکنون یازدهمین روز این روند را پشت سر گذاشته است.

اجرای اقدامات پیشگیرانه کرونایی به صورت جدی و با نظارت شبانه روزی سبب شد تا میزان تردد خودرویی در مازندران بیش از ۸۰ درصد کاهش یابد و در روز ۱۳ فروردین به رقم بی سابقه کاهش ۹۸ درصدی برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار