نماینده وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مازندران وضعیت بیماری کرونا در استان و بیمارستان های زیر پوشش هر دو دانشگاه علوم مازندران و بابل را ارئه کرد که نشان می دهد با اقدامات اتخاذ شده و همراهی مردم روند کاهشی ویروس مخرب ادامه دارد و همچنین در روز طبیعت مردم با ماندن در خانه به این امر کمک کردند .
کد خبر: ۸۳۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴ 01 April 2020

به گزارش تابناک مازندران ، مردم خونگرم مازندران در گامی پسندیده نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کردند تا سیر نزولی این ویروس مخرب همچنان ادامه داشته با شد .

بر اساس این گزارش، بررسی‌های زمینی و هوایی پلیس مازندران نشان داده است که شهروندان این استان به محدودیت تردد خودروها و ممنوعیت ورود افراد به پارک‌ها و اماکن گردشگری در روز طبیعت اهتمام ویژه داشتند و در واقع در آزمون خانه‌نشینی آن هم در روز طبیعت یا ۱۳ به‌در قبول شدند.

همچنین ، مازندرانی ها امسال روز ۱۳ فروردین را با هدف شکست دادن کرونا در خانه ماندند و حتی بسیاری از شهرنشینان برای حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان از خیر رفتن به خانه باغ هایشان هم گذشتند و روز طبیعت را در آپارتمانشان در شهر ماندند.

در ضمن نیروی انتظامی هم امروز علاوه بر گشت زمینی و کنترل ورودی و خروجی جنگل و دریا ، با گشت هوایی نیز پارک های جنگلی و مناطقی را که مازندرانی ها به صورت سنتی برای بیتوته در روز طبیعت انتخاب می کنند ، رصد کردند که نتیجه آن دادن نمره قبولی به شهروندان استان در خانه نشینی بود.

ضمنا فرماندهی انتظامی مازندران نیز شامگاه ۱۳ فروردین از همکاری مردم مازندران در روز طبیعت قدر دانی کرد و گفت : خوشبختانه از صبح امروز با رصد تصاویر دریافتی از شهرستان ها و بررسی میدانی از نقاط مختلف استان ،مردم فهیم مازندران در اماکن سیاحتی و تفریحی ، بوستان ها ، پارک های جنگلی و دیگر تفرجگاه ها حضور نیافتند و ما را در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا یاری دادند .
بنا بر گزارش روابط عمومی انتظامی مازندران ، همسو با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از ساعات ابتدایی صبح امروز چهارشنبه پلیس با حضور در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه از پیش تعیین شده مستقر شد و تا اطلاع بعدی نیز حضور دارند.
فرماندهی انتظامی استان مازندران خواستار تداوم همکاری تمامی شهروندان تا پایان طرح مبارزه با کرونا شد و اعلام کرد که پلیس در این زمینه با قدرت هرچه تمام درکنار مدافعان سلامت می ایستد.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مازندران ، ورود کلیه افراد به مناطق تفریحی و گردشگری استان مازندران در روز طبیعت ممنوع بوده است و در ورودی همه این تفرجگاه ها نیز ماموران انتظامی حضور فعالی داشتند.

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نیز برای حفظ سلامت مردم و بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی ستاد مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بازدید و تردد در مناطق چهارگانه تحت مدیریت خود شامل پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، اثر طبیعی ملی و مناطق حفاظت شده را ممنوع کرده است.

گفتنی ست ۱۲پارک جنگلی ،۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی مازندران ،دامنه های جنگلی و کوهستانی ، رودخانه های پرآب ، چشمه های آب معدنی متعدد ، آبشارها ،غارها و بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده از جمله ظرفیت های مهم طبیعی مازندران است که بیشتر آنها در روز طبیعت سال های گذشته میعادگاه شهروندان بود.

از آن جایی که بیشتر تفرجگاه های مازندران از وردی برخی از روستاها نیز می گذرد دهیاران روستاهای استان نیز با هماهنگی نیروهای بسیج مانع حضور برخی از مردم که قصد ورودی به دامنه طبیعت در حوزه جغرافیایی روستا شدند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
باید جدی گرفته بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
امان از بی توجهی..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
به نام خدا
تا جایی که من شنیدم توی بعضی شهرها مردم روز سیزده بدر مثل سالهای قبل به طبیعت رفتند!
امان از دست مردمی که شرایط را درک نمی کنند و مسوولانی که نمی دانم چرا سختگیری نمی کنند ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار