روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در مازندران که از اوایل هفته گذشته شروع شده بود ، به روز نهم رسید و به شهروندان این استان نشان داده است که تحمل محدودیت‌ها از جمله خانه‌نشینی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ثمربخش بوده است.
کد خبر: ۸۳۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 31 March 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، در ۲۴ساعت منتهی به روز دوشنبه ۱۵۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های زیرپوشش این دانشگاه بستری و در همین مدت ۲۰۱ نفر از افراد مشکوک بستری پس از طی دوره بهبودی از این مراکز ترخیص شدند.

بر اساس این گزارش ، هم اکنون ۹۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند. این تعداد ۴۶ نفر کمتر از ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه است. آمار بیماران مشکوک بستری در این مراکز تا روز یکشنبه یکهزار و ۳۵ نفر بود.

علاوه بر این ، بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران سرعت انتقال ویروس کرونا در این استان از نرخ ۳.۸ نفر در روزهای اخیر به یک نفر رسیده است که نشانگر رعایت پروتکل های تعریف شده بهداشتی و همچنین محدودیت های وضع شده از سوی شهروندان مازندرانی است.

در مجموع در ۹ روز اخیر که سیر شیوع بیماری کرونا در مازندران کاهشی شد ، حدود ۲ هزار بیمار مشکوک پس از بهبودی از بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران ترخیص شدند.

مازندران دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی به نام مازندران و بابل است. دانشگاه علوم پزشکی بابل اگر چه گزارش روزانه منتشر نمی کند ولی بر اساس آخرین اظهار نظر رییس این دانشگاه ، وضعیت در آنجا هم که هفت بیمارستان را زیر پوشش دارد و در پنج بیمارستان بیماران کرونایی را پذیرش می کنند ، مشابه سایر مناطق مازندران است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار