معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: تعداد ۸۰۴ واحد صنفی در استان مازندران به دلیل عدم رعایت دستورالعمل تعطیلی پلمب شده اند.
کد خبر: ۸۳۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 31 March 2020

حسن خیریانپور روز دوشنبه در جلسه کمیته اقتصادی قرارگاه ستاد مقابله با کرونا محل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان افزود: پلمب این واحدهای صنفی در حالی صورت گرفته که قبلاً نیز به این واحد ها تذکر لازم داده شده بود اما با توجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و تکرارتخلف ، پلمپ شده اند.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا واحدهای صنفی که مشمول فعالیت هستند شامل فروشگاههای زنجیره ای عرضه مایحتاج عمومی ، نانوایی ها، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی ، داروخانه ها، مراکز و فروشگاههای دامپزشکی ، سوپر مارکت ها ، میوه فروشی ها ، سبزی فروشی ها ، میادین میوه و تره بار ، مراکز فروش مواد پروتیینی نظیر قصابی ها ، مرغ فروشی ها ، ماهی فروشی ها ، جایگاههای سوخت ، لبنیات فروشی ها ، تعمیر وتاسیات فنی خودرو و منازل ، فروشگاه های لوازم یدکی ، مراکز تعمیر آمبولانس ، مراکز تهیه غذاهای بیرون بر ، پخش دارو و مواد غذایی ، فروشگاه های کود سم و بذر کشاورزی و بانک ها می باشند.

معاون استاندار مازندران گفت: واحدهای صنفی که بر اساس الزامات بایستی خدمات ارایه نمایند موظف به اجرای کامل و دقیق پروتکل ها و ضوابط مربوط به رعایت موارد بهداشتی خواهند بود .

حسن خیریانپور به تشدید گشت های نظارتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ موردبازدید بازار ، داروخانه ها و فروشگاه‌های عرضه محصولات بهداشتی در سراسر استان انجام شد.

تولید حداکثری در مازندران

معاون اقتصادی استاندار مازندران همچنین به ظرفیت تولید در استان اشاره کرد و گفت: تمامی صنایع غذایی ، مواد شوینده و بهداشتی با حداکثر ظرفیت مشغول به تولید بوده و جای هیچگونه دغدغه و نگرانی برای مردم شریف استان وجود نخواهد داشت .

خیریان‌پور با اشاره به اینکه اکنون نیازهای اساسی مردم استان در اولویت باید قرار بگیرد، افزود: پیش بینی و تامین مایحتاج و ارزاق عمومی و همچنین کنترل و نظارت جدی و مستمر بر قیمت ها به منظور کاهش نگرانی و ایجاد آرامش مردم به صورت مستمر توسط دستگاه های متولی انجام می شود.

معاون استاندار مازندران از صدور دستورات لازم جهت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز و رصد مستمر فرآیند توزیع آن با هدف رفع کمبودها خبر داد و گفت: یکی از مشکلات اساسی حال حاضر مردم ضعف درخرید غیرحضوری نیازهای روزانه است که باید مکانیزمی تعریف شود تا مردم بتوانند مایحتاج و ارزاق مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی تهیه نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار