رییس پلیس فتا استان از شگرد جدید کلاهبرداران سایبری با عنوان کمک به نیازمندانی که در قرنطینه خانه به موجب شیوع بیماری کرونا هستند، خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 30 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور، این موضوع بهانه و شگرد جدیدی برای کلاهبرداران سایبری به منظور کلاهبرداری از شهروندان و برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های آنان شده است.

او با اشاره به مراجعه شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب آنها، افزود: متاسفانه کلاهبرداران سایبری با درج تصاویر غیر واقعی از نیازمندان در کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی از احساسات شهروندان سوء استفاده کرده و تقاضای مبالغی برای کمک به نیازمندان می‌نمایند و در مواردی نیز به منظور پرداخت کمک‌های مالی شهروندان، آن‌ها را به صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی (فیشینگ) هدایت می‌کنند.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شهروندان در صورت کمک به نیازمندان حتما باید از طریق مراکز معتبر از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام و هرگز فریب اینگونه صفحات و گروه‌های جعلی را نخورند.

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار