به این منظور به تمامی جنگل بانان ، محیط بانان و شرکت‌های دارای قرارداد دستور داده شده است که از ورود مسافران و گردشگران جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۳۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 29 March 2020

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری مازندران با اشاره تعطیل بودن تمامی پارک‌های جنگلی استان تا ۱۵ فروردین از گردشگران و مردم مازندران خواست وارد پارک‌های جنگلی نشوند.

سید محسن موسوی تاکامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۴۴ پارک جنگلی دراستان وجود دارند و از این تعداد ۲۰ پارک فعال هستند که تمامی آنها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به دستور ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تعطیل و بر روی ورود مسافران و گردشگران بسته است.

وی تاکید کرد: به این منظور به تمامی جنگل بانان ، محیط بانان و شرکت‌های دارای قرارداد دستور داده شده است که از ورود مسافران و گردشگران جلوگیری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری مازندران با اشاره به اینکه نباید کسی از دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی تخطی کرده و وارد عرصه های جنگلی شود، افزود: ما به دنبال برخورد شدید با مسافران و گردشگران نیستیم اما به جنگل بانان ابلاغ شده است تا با توجیه متخلفان آنها را از عرصه جنگلی خارج کنند.

موسوی گفت : این تصمیم به منظور جلوگیری از تجمع وگردهمایی گرفته شده است و همه برای جلوگیری از شیوع بیشترویروس کرونا و همچنین تامین سلامت خود و اطرافیان باید به آن احترام بگذارند.

موسوی با بیان اینکه بر اساس طرح فاصله گذاری از تردد مسافران کاملا جلوگیری می شود، افزود: نگرانی بیشتر ما مربوط به خود مردم مازندران است و از آنها می خواهیم به پارک های جنگلی و طبیعت نروند و در خانه بمانند.

وی با اشاره به اینکه اکنون فصل بهار در عرصه جنگلی استان آغاز شده و زیبایی آن را ۲ چندان کرده است ، افزود: عرصه های جنگلی مازندران همواره میزبان طبیعت دوستان و گردشگران بوده اند اما درشرایط کنونی باید طبیعت گردی را به زمانی دیگر موکول کرد.

پیش از این نیز استاندار مازندران اعلام کرد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشن روز طبیعت در استان مازندران برگذار نخواهد شد که این تصمیم پیرو طرح فاصله گذاری اجتماعی ستاد ملی کرونا گرفته شد.

بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی که به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از روز جمعه آغاز تمامی پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی که محل تجمع افراد هستند تعطیل خواهند بود.

علاوه بر این صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

همچنین خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند نمود.

این طرح به گفته استاندار مازندران تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت.

براساس آخرین امار دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد. بیماران مشکوک به کرونا بستری در بیمارستان های استان تا شنبه ۹ فروردین ماه به حدود یکهزار و ۴۰۰ نفر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار