در اولین روز از اجرای این طرح ضمن اعمال قانون برای رانندگان ۱۶۲ خودرو ۵۶ خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
کد خبر: ۸۳۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷ 29 March 2020

فرمانده انتظامی مازندران از توقیف و اعمال قانون ۲۱۸ خودرو در اولین روز از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان مازندران، محدودیت‌های تردد و جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی و غیر ساکن در سطح استان و شهرستان‌های تابعه استان به اجرا در آمد.

وی از اجرای این طرح در تمامی مناطق شهری و روستایی استان خبر داد و تصریح کرد: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ورود افراد و ساکنان غیر ساکن و همچنین غیر بومی به تمامی روستاها و مناطق تفریحی و گردشگری استان ممنوع شد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به محدودیت تردد برای خودروهای غیر بومی و غیر ساکن در تمامی محورهای ورودی و خروجی استان و همچنین معابر شهری و روستایی خاطرنشان کرد: در اولین روز از اجرای این طرح ضمن اعمال قانون برای رانندگان ۱۶۲ خودرو ۵۶ خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سردار میرفیضی با تاکید بر این که رانندگان خودروهایی که قانون فاصله‌گذاری اجتماعی سرپیچی کنند، ضمن اعمال قانون به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان خودروی آنان نیز به مدت یک ماه به پارکینگ منتقل خواهد شد، گفت: سایر رانندگان خودروهای متخلف پس از ثبت تخلف، به شهر محل سکونت خود بازگردانده می‌شوند و مراحل بعدی جریمه و توقیف در شهر محل سکونت آنان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: فعالیت تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی نظیر رستوران‌ها، هتل‌ها، مهمان پذیرها، ویلاها و سفره خانه‌های استان تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و ضمن برخورد با متخلفان واحد صنفی آنان نیز پلمب خواهد شد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به پلمپ ۳۰۰ واحد صنفی طی دو روز گذشته تصریح کرد: واحدهای صنفی و خدماتی تامین کننده مایحتاج ضروری و نیازهای اولیه شهروندان شامل نانوایی‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، خوراکی و پروتئینی و سایر واحدهای صنفی نظیر جایگاه‌های سوخت، تعمیرگاه‌های تخصصی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی و داروخانه‌ها هرگز تعطیل نخواهند بود و اصنافی که از این مقررات تخلف کنند برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

سردار میرفیضی در ادامه ضمن قدردانی از مردم در همکاری با پلیس فداکاری آنان در کنترل راه‌ها و امنیت جاده‌ها از کاهش۸۳ تا ۸۴ درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی و معابر درون شهری و روستایی استان خبر داد و به مردم توصیه کرد: هیچگونه سفری را برنامه‌ریزی نکرده و مسافران نیز در سریعترین زمان ممکن برای بازگشت به محل سکونت خود اقدام کنند.

وی با قدردانی از تلاش بی شائبه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی استان که از ابتدای شروع این بیماری تاکنون تمام وقت خود را وقف سلامت مردم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پلیس خود را خادم مردم می‌داند و به آن افتخار می‌کند بنابراین از مردم نیز انتظار داریم در برقراری نظم و انضباط و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همچون گذشته با پلیس همکاری کنند.

فرمانده انتظامی مازندران در پایان با بیان این که اجرای این طرح یک مطالبه عمومی و مستلزم مشارکت و همکاری همه مردم عزیز است، گفت: از مردم تقاضا می‌شود ضمن رعایت کامل نکات بهداشتی در خانه بمانند تا با عنایت به لطف و عنایت خداوند هر چه زودتر این ویروس منحوس از کشور و مردم عزیزمان دور شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار