در پاسخ به نامه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین ضمن ابراز همراهی چین با ایران در مبارزه با بیماری کرونا، مقادیری دارو و تجهیزات پزشکی را به جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد.
کد خبر: ۸۳۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸ 25 March 2020

به گزارش تابناک مازندران از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سونگ تائو وزیر بین‌المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در نامه‌ای به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید براینکه چین از کشورهای مربوطه می‌خواهد هر چه سریعتر تحریم‌های مربوط به ایران را لغو کنند از مداخله در تلاش های ایران برای جلوگیری و کنترل کووید 19 جلوگیری و از آسیب های بیشتر به اقتصاد ایران و معیشت اساسی مردم خودداری کنند، ضمنا بر آمادگی چین برای همراهی با ایران در مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: تعدادی از داروی Chloroquine Phosphate ، ماسک ان ۹۵ و ماسک طبی یکبار مصرف را به مجمع هدیه داده می شود که تحویل سفارت ایران در پکن خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دریافت نامه و هدایای بهداشتی حزب حاکم چین، به مداحی معاون امور بین الملل مجمع ماموریت داد ضمن تشکر از آقای سونگ تائو، کلیه اقلام تحویل وزارت بهداشت و درمان و با نظارت آنها توزیع واستفاده شود.

متن نامه وزیر بین المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بدین شرح است:

جناب آقای محسن رضایی

دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران

بسیار خوشحالم که نامه جنابعالی را دریافت کردم . در روزهای اخیر، جناب آقای شی جین پینگ، رئیس محترم جمهوری خلق چین در پیامی به جناب آقای دکتر روحانی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، درباره شیوع کووید۱۹ با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرده و تاکید کردند چین مایل است همکاری با ایران در مبارزه با کووید۱۹ را تقویت کند و کمک ها را در چارچوب توانایی خود به ایران فراهم نماید، طرف چینی شیوع کووید۱۹ در ایران را به طور جدی پیگیری و دنبال کرده، هماهنگی نزدیک با ایران داشته، کمک ها از جمله کیت های تشخیص را به ایران اهدا کرده و کارشناسان داوطلب بهداشتی نیز اعزام نموده است تا به مبارزه ایران با کووید۱۹ کمک کند.

چین همچنین از جامعه جهانی خواسته است که همکاری با ایران در این زمینه را تقویت نماید، به طور مشترک از امنیت بهداشت عمومی منطقه و جهان حفاظت کند. وزارت بین المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین مایل است توافقات مهم جناب آقای شی دبیر کل محترم حزب و جناب آقای دکتر روحانی را اجرا کند، با تقویت هماهنگی راهبردی و ارتباط و همکاری با مجمع، مشارکت جامع راهبردی چین و ایران را به طور مداوم توسعه دهد. به تمایل تقویت همکاری دو طرف در مقابل کووید 19 که در نامه جنابعالی ذکر شده است اهمیت بیساری قائل هستیم و به طور جدی بررسی کرده ایم که بدینوسیله جواب می دهیم.

اول، مایلیم در چارچوب توانایی خود کمک ها برای مبارزه ایران با کووید ۱۹ را فراهم نماییم. به دوستی با مجمع اهمیت می دهیم و وزارت بین المللی تلاش دارد تعدادی از داروی Chloroquine Phosphate ، ماسک ان 95 و ماسک طبی یکبار مصرف را به مجمع هدیه دهد که در روزهای اخیر تحویل سفارت ایران در پکن خواهد شد.

دوم، تمایل داریم که همکاری علمی و انتقال تجربیات در حوزه مقابله با کووید ۱۹ را ترویج کنیم. اگر طرف ایران ایده ای خاصی دارد، استقبال می کنیم به ما مطرح نماید تا بررسی شود. به پیوست تجربیات چین در این زمینه را ارسال می گردد، امیدواریم برای ایران مفید باشد. سوم، انتظار جنابعالی درباره تلاش دولت چین برای رفع تحریم ها علیه ایران را به بخش های مربوطه چین منتقل کرده ایم.

اینجانب مایلم تاکید کنم، دولت و ملت ایران در حال مبارزه با شیوع کووید۱۹ هستند و اعمال تحریم های یک جانبه ای به طور جدی بر مبارزه ایران با این بیماری واگیردار تأثیر منفی می گذارد و بر ارسال کمک های سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی به ایران نیز تأثیر منفی می گذارد.

چین از کشورهای مربوطه می خواهد هر چه سریعتر تحریم های مربوط به ایران را لغو کنند از مداخله در تلاش های ایران برای جلوگیری و کنترل کووید۱۹ جلوگیری و از آسیب های بیشتر به اقتصاد ایران و معیشت اساسی مردم خودداری کنند.
بهترین آرزوها برای جنابعالی دارم.

سونگ تائو
وزیر بین المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین
فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار