مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در واکنش به قطعی آب در مناطق مختلف استان اظهار داشت: قطعی آب ناشی از افزایش مصرف بوده و ارتباطی با تاسیسات ندارد.
کد خبر: ۸۳۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ 19 March 2020

مجید عبدالهی پنجشنبه شب در واکنش به قعطی آب در مناطق مختلف استان افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در تاسیسات تصفیه خانه ای و توزیع آب در مناطق شهری و روستایی نداریم.

وی با اشاره به اینکه تاسیسات توزیع آب بر اساس حالت استاندارد و ایام معمولی تدارک دیده شده است ، گفت: در حال حاضر مصرف آب در استان حدود سه برابر ایام عادی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه مشکل آب شهرهای نوشهر و چالوس تا حدودی برطرف شده است ، افزود: اما شهرهای بزرگ همچون آمل ، بابل و ساری با مشکل افزایش مصرف آب رو به رو هستند که امیدواریم تا ساعات آینده با کاهش مصارف نوروزی شرایط عادی شود.

بر اساس بررسی های میدانی دست خبرنگاران ایرنا ، قطعی آب در برخی مناطق استان مازندران مانند شهر آمل ، چالوس و برخی مناطق بابل به ۱۲ ساعت رسیده است و هنوز نیز این مناطق با قطعی آب مواجه هستند.

رشد ۴۰ درصد مصرف آب

عبداللهی همچنین به میزان مصرف آب در اسفند ماه ۹۸ اشاره کرد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد مصرف آب مردم مازندران افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس پایش ۲۸ روز اسفند ۹۷ میزان مصرف روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر بود که این عدد امسال به ۲۰ میلیون لیتر رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران بخش قابل توجهی از این افزایش مصرف مربوط به شیوع ویروس کرونا است که میزان شست و شو را افزایش داده است.

حدود ۸۰ درصد از روستاها و ۱۰۰ درصد شهرهای استان مازندران از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ، ۵۷ درصد جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران در شهرها و باقی در مناطق روستایی و حاشیه ای زندگی می کنند.

از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ زار نفری استان ۲ میلیون مصرف کنندگان در مناطق شهری و یک میلیون ومشترک آب شبکه شرب در مناطق روستایی زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار