فرمانده سپاه کربلا مازندران از پای کار آمدن حدود ۱۰۰ هزار نفر از بسیجیان سپاه کربلا در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ 17 March 2020

سردار محمدحسین بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام سال جدید و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده مبتلایان کرونا و همچنین ضمن خدا قوت به کسانی که در خط مقدم این بیماری منحوس مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: سپاه کربلا از همان ابتدای شروع بیماری کرونا قرارگاه زیستی برای مقابله با این ویروس را راه‌اندازی کرده است.

وی تصریح کرد: در این قرارگاه بسیجیان سپاه کربلا برای مقابله با ویروس کرونا سازماندهی شده‌اند و سازمان جدید موقتی را برای عزیزان داوطلب تعریض کردیم که تحت عنوان مدافعان سلامت است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: در امر آموزش توجیه و یاد دادن مباحث لازم برای مقابله با این ویروس منحوس عنوان (سفیران سلامت) را برای تعدادی از بسیجیانی که با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری می‌کنند، در نظر گرفته شد.

سردار بابایی گفت: سفیران سلامت در کوچکترین واحدهای ما از پایگاه‌های رده مقاومت روستایی گرفته تا مراکز شهری و بیمارستان ها برای مقابله با این بیماری پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای دیگر از بسیجیان ما برای ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها برای مقابله این ویروس پای کار آمدند، افزود: این بسیجیان تحت عنوان (امور اجرایی و عملیاتی مدافعان سلامت) برای مقابله با این ویروس وارد عمل شدند و تمام مکان‌ها مثل پمپ بنزین، نانوایی‌ها، درگاه‌های بانکی atm، بانک‌ها، تاکسی‌ها و وسایل نقلیه عمومی که حساسیت بیشتری دارند، ضدعفونی می‌کنند.

فرمانده سپاه کربلا مازندرانادامه داد: اما دستور کار جدیدی در حال تدوین است که این بحث با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در هفته چهارم این بیماری منزل به منزل و منطقه به منطقه اجرایی خواهد شد تا این استان برای جلوگیری از این بیماری به یک ثبات پایدارتری برسد.

سردار بابایی با اشاره به اینکه بخش دیگری از بسیجیان ما نیز ایثارگرانه مشغولند و پا گذاشتن جای قدیمی‌هایشان که در دوران دفاع مقدس ستاد پشتیبانی جنگ را به راه می‌انداختند، گفت: طبق همان دوران ما امروز در سراسر استان کارگاه‌هایی داریم که تحت عنوان ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت هستند و همه اقدامات لازم نظیر ماسک، روپوش‌های بیمارستانی، مواد ضد عفونی کننده و دستکش را با توصیه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصولی را به ما اعلام کرده و به ما اجازه داد تا به کارگاه‌های لوازم بهداشتی برای مقابله این ویروس مجوز ۴۵ روزه داده شود و تا دیروز هم بیش از ۱۰۰ کارگاه تولیدی از بسیج جامعه پزشکی استان مجوزهای تولید لوازم بهداشتی برای مقابله با این ویروس را دریافت کردند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی استان نظارت مستمر بر این کارگاه‌ها را بر عهده دارد تا محصولی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، قابل اعتماد باشد و جا دارد از خیرینی که تاکنون ایثارگرانه در تامین مواد اولیه این محصولات پای کار آمدند، تشکر کنم.

سردار بابایی در خصوص ناظرین سلامت قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا چنین بیان کرد و افزود: این ناظرین برای کنترل ستاد تنظیم بازار و نیازهای ضروری و بهداشتی مردم برای مقابله با این بیماری با سازمان صنعت و معدن استان همکاری لازم را انجام می‌دهند و تاکنون توانستند تعدادی از انبار کالای احتکار شده را کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای دیگر از بسیجیان ما نیز طلبه هستند، خاطرنشان کرد: این بسیجیان طریقه غسل آداب دفن میتی که فوت آن بر اثر کرونا باشد، آموزش‌های لازم در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی سپاه کربلا در مکانی مورد نظر مستقر می‌شود و به مردم خدمت رسانی خواهد کرد، گفت: بخشی از نیروهای پاسدار ما که در حال گذر از آموزش دوره تکمیلی پزشک یاری توسط معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا هستند به کمک بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خواهند شتافت.

سردار بابایی یادآور شد: با همکاری نیروی دریایی سپاه در غرب استان برای مقابله با این ویروسبه کمک بیمارستان امام رضا (ع) این شهرستان برای توسعه خدمات خود خوایم رفت و چنانچه در غرب مازندران نیازی به کمک پزشکی شد، پاسداران نیروی دریایی سپاه هم بتوانند خدمات خود را با کمال افتخار به مردم ارائه دهند، بنابراین در مجموع شعار ما این است که (سپاه با مردم از مردم و برای مردم) بوده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار