کد خبر: ۸۲۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 09 March 2020

فرمانده سپاه کربلا مازندران از تولید روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک بهداشتی با حمایت گروه‌های جهادی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سپاه، سرتیپ دوم پاسدار حسین بابایی روز دوشنبه در تشریح اقدامات سپاه کربلا برای مقابله با کرونا اظهار داشت: به محض ورود این بحران با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه ذیل قرارگاه زیستی استان کار را شروع کردیم و با پیشرفت این بیماری وضعیت کمی تغییر کرد و یک قرارگاه جهادی بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد.
فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: با کمک عناصر مردمی با شعار همیشگی ما که "سپاه از مردم با مردم برای مردم"  نیروهای خود را در چهار گروه سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و گروه ناظرین سازماندهی کردیم تا بتوانیم خدمات مورد نیاز مردم را ارائه دهیم.
فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: گروه اول سفیران سلامت هستند که در مباحث آموزشی چهره به چهره و یا با استفاده از شبکه اجتماعی و موارد دیگر اقدام به آموزش همگانی می‌کنند.
بابایی گفت: گروه دوم مدافعان سلامت هستند که ورود مستقیم به مباحث اجرایی مانند ضدعفونی و گندزدایی و کمک به بیماران و پرستاران در بیمارستان‌ها دارند و کسانی هم که خواستار حضور در این گروه هستند از طریق سپاه شهرستانی و بسیج جامعه پزشکی اقدام کنند.
وی افزود: گروه سوم ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت است که با فعال شدن بیش از ۸۰۰ خیاط در کارگاه‌های کوچک در حال دوخت و دوز هستند تا نیازهای اولیه مانند دستکش، ماسک، لباس بیمارستانی را تهیه کنند. گروه چهارم هم ناظرین هستند که به صنعت، معدن و تجارت، نانوایی‌ها، کارگاه‌ها و یا نیروی انتظامی استان کمک می‌کنند.
بابایی درباره تهیه لوازم بهداشتی از تولید روزانه۵۰ هزار عدد ماسک در این استان خبر داد و افزود: هدف گذاری ما رسیدن به ۳۰۰ هزار عدد در روز است که در این رابطه خیرین زیادی پای کار آمدند.
وی بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی این روزها ماسک و دستکش است که در این مدت ۵۰۰ هزار عدد از این اقلام در استان کشف شد که به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.
فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم بخشی از تولیدات را به مراکز بهداشتی و بیمارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار