در شراط کنونی هیچ امکانی برای حضور مسافران و گردشگران به هر شکل ممکن به مازندران وجود ندارد و استثنایی نیز برای هیچکس قائل نخواهیم شد.
کد خبر: ۸۲۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 06 March 2020

مسئولان مازندران از مسافرانی که با وجود هشدارهای قبلی خود را به مبادی ورودی استان رسانده‌اند و منتظر وارد شدن به داخل استان هستند خواسته‌اند تا سفرشان را لغو کرده و به محل زندگیشان بازگردند.

با وجود این که از شب گذشته ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مازندران به منظور پیشگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا و تامین امنیت مردم مازندران تصمیم به قرنطینه گردشگری استان گرفت و ورود مسافر و گردشگری را از راه زمینی و هوایی ممنوع اعلام کرد ، ولی تعداد زیادی از هموطنان از سایر نقاط بویژه پایتخت راهی مازندران شدند و در پشت دروازه های ورودی استان متوقف مانده اند.

نیروهای انتظامی و نظامی هم از بامداد امروز در جاده های مواصلاتی استان مستقر شدند تا به صورت قانونی مانع ورود مسافران به درون استان شوند. با این حال تصاویر و گزارش های به دست آمده از جاده های مازندران نشان می دهد که حجم بسیاری بالایی از مسافران به خصوص از پایتخت کشور بدون توجه به هشدار قبلی و مسدود بودن مسیرهای ورودی مازندران در گذرگاه های استان ایجاد ترافیک کردند.

ورود به مازندارن امکان ندارد

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : مسدود بودن ورود به استان مازندران از پیش در سطح وسیعی اعلام شده است و به هیچ وجه ورود به مازندران امکان پذیر نیست .

حسین حسن نژاد افزود : بسته شدن مبادی ورودی استان برای حفظ سلامتی هم استانی ها و همچنین دیگر هموطنان اتخاذ شده و در حال حاضر شرایط ورود مسافران به درون مازندران وجود ندارد و باید تمامی مسافران به استان ها و شهرهای خود بازگردند.

وی از مردم و گردشگران خواست که در این موضوع با نیروهای انتظامی و نظامی مازندران همکاری کرده و شرایط پیش آمده را درک کنند.

معون سیاسی استاندار مازندران تاکید کرد: مازندران خود به شدت درگیر ویروس کرونا بوده و زیرساخت ها و امکانات استان پاسخگو جمعیت بیشتر نیست.

حسن نژاد اظهار داشت : اولویت زیرساخت های بهداشتی و درمان استان باید به مردم بومی استان اختصاص یابد که در حال حاضر نیز با محدودیت همراه است.

وی افزود : تعطیلی مراکز اداری و آموزشی کشور به دلیل حضور مردم در خانه های خود بوده و نباید این مساله زمینه مسافرت و گردشگری تلقی شود.

معاون استاندار مازندران گفت : در حال حاضر به فرمانداران شهرستان های مرزی استان ابلاغ شد تا با مسافران با احترام گفت و گو کرده و آنها را نسبت به شرایط موجود متقاعد کنند.

حسن نژاد بار دیگر تاکید کرد : در شراط کنونی هیچ امکانی برای حضور مسافران و گردشگران به هر شکل ممکن به مازندران وجود ندارد و استثنایی نیز برای هیچکس قائل نخواهیم شد.

وی افزود : تمامی جاده های مازندران از سمت جنوب ، غرب و شرق بر روی ورود مسافران بسته بوده و تصور نشود با تغییر جاده شرایط تفاوت خواهد کرد.

قرارگاه پدافند زیستی مازندران شامگاه دیروز ابتدا جاده ورودی به استان گیلان را بست و سپس ای مصوبه را به سایر جاده های استان سرایت داد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرونا تاکنون در این استان ۱۵ قربانی گرفت و ابتلای ۱۲۱ نفر دیگر هم در این استان به کرونا تایید شده است. در حال حاضر ۶۰۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار