همزمان با شروع هفته درختکاری (۱۵-۲۱ اسفندماه) عملیات کاشت افزون بر ۶۰۰ هزار اصله نهال درعرصه منابع طبیعی و فضای سبز در استان مازندران شروع شد.
کد خبر: ۸۲۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 05 March 2020

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ( منطقه ساری) گفت : در سال جاری صرفا در هفته نهال کاری کار غرس افزون بر ۶۰۰ هزار اصله نهال در سطح منابع طبیعی، فضای سبز در این استان شروع شد.
سید محسن موسوی تاکامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : حدود ۳۸۰ هزار اصله نهال کاری در هفته درختکاری در سطح عرصه های منابع طبیعی استان کاشته می شود و حدود ۱۵۳ هزار اصله نهال نیز در اختیار ادارات و سازمان های دولتی در شهرستان ها قرار می گیرد تا این نهال ها نیز در فضای سبز شهری کاشته شود.
وی اضافه کرد : پیش بینی می شود همانند سنوات گذشته درخواست هایی را از سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی برای کاشت نهال داشته باشیم که در این ارتباط نیز حدود ۱۴ هزار اصله نهال تفکیک شده در اختیار این شرکت ها قرار داده می شود.
۱۵۳ هزارنهال در طرح ماندگار
مدیرکل منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد : در راستای طرح میراث ماندگار استان برنامه نماینده عالی دولت در استان نیز ۱۵۳ هزار نهال در سطح فضای طبیعی و عمومی در استان کاشته شد.
به گفته موسوی تاکامی کاشت ۶۲۰ هزار نهال برای اجرای زراعت چوب نیز در سال جاری در حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی مازندران کاشته شد.
به گفته وی اجرای طرح زراعت چوب در استان در سال جاری دو برابر مصوبه تعهدی بود.
وی اضافه کرد : در مجموع در سال جاری یک میلیون و ۸۰۰ هزار نهال در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تولید شده است که تمام این نهال ها برای کاشت در عرصه منابع طبیعی و عمومی و فضای سبز استفاده خواهد شد.
مازندران بیش از ۲.۲ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی دارد که ۸۰ درصد از این اراضی در حوزه استحفاظی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ( منطقه ساری) قرار دارد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار