مسئول بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه ۸۰۰ نفر از خبرنگاران مازندرانی عضو بسیج رسانه هستند، گفت: از این تعداد ۶۰۰ نفر از خبرنگاران مازندرانی عضو بسیج رسانه به صورت رسمی در حال فعالیت هستند و ۲۰۰ نفر از خبرنگاران دیگر هم به صورت همکار (غیر رسمی) در بسیج رسانه مازندران فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۲۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 02 March 2020

مسئول بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه ۸۰۰ نفر از خبرنگاران مازندرانی عضو بسیج رسانه هستند، گفت: از این تعداد ۶۰۰ نفر از خبرنگاران مازندرانی عضو بسیج رسانه به صورت رسمی در حال فعالیت هستند و ۲۰۰ نفر از خبرنگاران دیگر هم به صورت همکار (غیر رسمی) در بسیج رسانه مازندران فعالیت می‌کنند.

عبدالمهدی حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در سیل امسال ۹۰ خبرنگار بسیجی برای پوشش خبری پای کار آمدند، اظهار کرد: خبرنگارانی که برای پوشش خبری سیل امسال آمدند، حضورشان با هماهنگی بسیج رسانه بوده است.

وی تصریح کرد: بعداز ایام سیل، محفل انس با قرآن را برگزار کردیم که حدود ۱۲۰ خبرنگار به اتفاق خانواده در این محفل شرکت داشته و به خوبی مورد استقبال قرار گرفت.

مسئول بسیج رسانه مازندران خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در بسیج رسانه بحث ترویج آیات و روایات و سیره ائمه و معصومین بوده است.

حق شناس با بیان اینکه امسال در مازندران سه دوره توانمندسازی مدیران بسیج رسانه برگزار شد، گفت: قرار بر این است که دوره توانمندسازی مدیران بسیج رسانه شهری هر ساله در هر فصل یک دوره برگزار شود که به علت ویروس کرونا آن را لغو کردیم و احتمالاً بعد از اتمام این بیماری اولین دوره توانمند سازی مدیران بسیج رسانه شهری در سال جدید را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این دوره بحث تخصص سواد رسانه‌ای و فقه رسانه‌ای بوده که از طرف روحانیون و اساتید رسانه به مدیران رسانه شهری آموزش داده خواهد شد.

مسئول بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه امسال کلاس‌های آموزشی زیادی مثل کلاس سواد رسانه‌ای در مدارس استان برگزار شده است، گفت: ۸۰۰ نفر از هنرجوهای رسانه‌ای با همکاری کانال رویش (کانال وابسته به سازمان تبلیغات) شرکت کردند و برای آن‌ها کلاس فن بیان عکاسی خبرنگاری مقدماتی برگزار شده است.

حق شناس با اشاره به اینکه طرح (هر مسجد یک خبرنگار) از طرح‌هایی است که امسال در مساجد مازندران آغاز شده است، تصریح کرد: هدف اصلی این طرح این است که یک مسجد به عنوان یک سنگری برای کارهای فرهنگی اجتماعی باشد بنابراین هر حوزه مقاومت باید ۳ تا ۴ نفر را به عنوان خبرنگار معرفی و برای آن‌ها کلاس‌های آموزشی را تشکیل دهد و تاکنون در این آموزش ۶۰۰ نفر شرکت کردند.

وی در خصوص برگزاری جشنواره ابوذر خاطرنشان کرد: امسال جشنواره رسانه ابوذر با ۷۳۷ اثر در دو مرحله داوری انجام گرفته است و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

مسئول بسیج رسانه مازندران با بیان اینکه اولین یادواره شهدای رسانه کشور امسال در مازندران برگزار شد، افزود: این یادواره در شهرستان بابلسر برگزار شد که مسئولین استانی و شهری بابلسر پای کار آمدند و این یادواره یک تعاملی خوبی را بین مسئولین ایجاد کرده است.

حق شناس بیان کرد: برنامه گسترش امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های دیگر ما در امسال بود که به خوبی انجام شد و این استان در توییتر و فضای مجازی با عنوان (من ناشر امر به معروف و نهی از منکر هستم) در کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در اویل امسال قرارگاه رسانه‌ای در مازندران تشکیل شد، اظهار کرد: تلاش ما این است که رسانه‌های تاثیرگذار استانی را در کنار هم به این قرارگاه رسانه اضافه کنیم تا وحدت و همدلی بین رسانه‌های استانی حفظ شود.

مسئول بسیج رسانه مازندران در خصوص تشکیل جلسات اندیشه‌ورز در استان چنین بیان کرد و گفت: این جلسه متشکل از بچه‌های رسانه‌ای است که در مورد برنامه‌های ما تصمیم گیری می‌کنند و تاکنون ۴ جلسه از آن را برگزار کردیم.

حق شناس بیان کرد: ترویج ایثارگری و شهادت و تکریم ایتام از نتایج این جلسه بوده که در این زمینه با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری خوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح امواجی از بهشت کمک به ایتام مدنظر است که به نوعی شهید سرپرست یک کودک خواهد شد.

مسئول بسیج رسانه مازندران یادآور شد: راه‌اندازی کانال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان (خون خواهان سردار حاج قاسم سلیمانی) و راه‌اندازی کانال (حمایت از سردار حاجی زاده) هر کدام از این کانال ها با ۲۰۰ هزار نفر عضو بوده که از دیگر برنامه‌های بسیج رسانه مازندران است.

حق شناس تصریح کرد: اجرای ۱۸ عنوان برنامه در هفته بسیج، اجرای ۲۳ عنوان برنامه در دهه فجر، اردوهای رسانه‌ای، تجلیل از ایثارگران با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای اولین بار در استان نیز از عملکردهای دیگر بسیج رسانه مازندران بود.

وی با اشاره به اینکه بسیج رسانه فراجناحی است، گفت: اگر خبرنگاری برای بسیج رسانه کار می‌کند، باید بتواند برای این نظام و انقلاب قدم‌هایی نیز بردارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار