تابناک گیلان/ تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۸۲۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 02 March 2020

تابناک گیلان/ تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

 

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نامه کروناییِ احمدی‌نژاد به دبیر کل سازمان ملل

احمدی نژاد در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل درباره ویروس کرونا نوشته است: سازمان بهداشت جهانی را موظف فرمایید تا قاطعانه آزمایشگاه‌های موصوف را شناسایی و همراه با عاملان به کارگیری ویروس‌هایی مانند کرونا به جامعه جهانی معرفی نماید. محمود احمدی نژاد در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل نوشته است: امروز بر همگان آشکار شده که امثال ویروس جهش یافته و هوشمند کرونا ۲۰۱۹، ساخته و پرداخته آزمایشگاه‌ها و به تعبیر صحیح‌تر، زرادخانه‌های جنگ بیولوژیک برخی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است.

در نامه احمدی‌نژاد خطاب به دبیر کل سازمان ملل آمده است: اطلاع دارید که استفاده از ابزار بیولوژیک از جمله اخیرا و در مقیاس وسیع، کرونا ویروس (کووید ۲۰۱۹) به عنوان سلاحی جدید برای برقراری و یا حفظ برتری سیاسی و اقتصادی در عرصه بین الملل، توسط برخی قدرت‌های سلطه جو و گسترش سریع آن، موجب نگرانی عمومی ملت‌ها و ایجاد اختلال بیش از پیش در امنیت مردم جهان شده است. احساس مسئولیت در برابر گستردگی و عمق خسارات مادی و معنوی بی‌سابقه ناشی از این جنگ و تهاجم تحمیلی علیه بشریت، اینجانب را ملزم به طرح مساله با جناب عالی نمود. احمدی نژاد در ادامه نوشته است: امروز بر همگان آشکار شده که امثال ویروس جهش یافته و هوشمند کرونا ۲۰۱۹، ساخته و پرداخته آزمایشگاه‌ها و به تعبیر صحیح‌تر، زرادخانه‌های جنگ بیولوژیک برخی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و بسیار ضد‌انسانی‌تر، مخرب‌تر و وحشت‌آفرین‌تر از دیگر سلاح‌های ضد انسانی مانند هسته‌ای و شیمیایی و هارپ است.

از جناب عالی در جایگاه دبیرکلی سازمان ملل انتظار می‌رود؛

۱- اقدام ضدبشری قدرت‌های جنایتکار جهانی در تحمیل جنگ بیولوژیک بر ملت‌ها با هدف سلطه‌گری را قاطعانه محکوم کنید و اجازه ندهید عاملان این گونه جنایات، مقاصد شوم و پلید سیاسی و اقتصادی خود را با پنهان‌کاری محقق ساخته و خود را از پیگرد قضایی و جزایی سازمان ملل مصون بدانند.

۲- با حساسیت ویژه، عاملان تولید و به کارگیری سلاح‌های بیولوژیک، شناسایی و در سطح جهانی با آنان برخورد قاطع صورت پذیرد. بی‌تفاوتی و عدم مقابله جدی و موثر با آنان، می‌تواند مناسبات میان کشور‌ها و ملت‌ها را تخریب و موجودیت ملت‌ها را با تهدید جدی مواجه سازد.

۳- برنامه اصلاح و تقویت کنوانسیون منع ساخت و به کارگیری سلاح‌های بیولوژیک با هدف ممنوعیت هرگونه تحقیقات و پژوهش و برپایی آزمایشگاه و تولید و اقدام به ساخت و انباشت و استفاده از هر نوع سلاح بیولوژیک در هر سطحی از اثر، تنظیم و به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شود. پیش‌بینی ساز و کار اجرایی روش‌های نظارتی و کنترلی موثر و قاطع برای جلوگیری و برخورد با هر نوع اقدام در این زمینه از طریق مشارکت شفاف و مسئولانه همه دولت‌ها و ملت‌ها در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۴- سازمان بهداشت جهانی را موظف فرمایید تا قاطعانه آزمایشگاه‌های موصوف را شناسایی و همراه با عاملان به کارگیری ویروس‌هایی مانند کرونا به جامعه جهانی معرفی نماید.

امروز به لطف آگاهی روز افزون ملت‌ها و میل متزاید به وحدت و مشارکت برای نیل به آزادی، عدالت، کرامت، رفاه و پیشرفت، سیطره شیطانی قدرت‌های ضد انسانی در تنگنا قرار گرفته است و صد البته تکیه بر سلاح‌های کشتار جمعی و اقدام به جنایات ضد بشری نه تنها راهی برای نجات آنان نمی‌گشاید بلکه در پایان بخشیدن به ظلم سنگین شان بسیار تسریع می‌کند.

اطمینان می‌دهم به زودی و با پیوستن رودخانه‌های ملت‌ها به یکدیگر و در سایه ظهور انسان کامل که یار و راهنما و عاشق و دلسوز انسانهاست، قدرت حقیقی ملت‌ها به صحنه خواهد آمد و بساط سلطه‌گری از زمین برچیده شده و روز پر شکوه تولد و استقرار کامل انسانیت و دوران درخشان تجلی اکبر عظمت خدا و انسان آغاز خواهد شد.

از خداوند متعال موفقیت جناب عالی و همه آزاد اندیشان و کسانی که دل در گرو کرامت و امنیت و تعالی جامعه انسانی را دارند، مسالت می‌کنم.

ماجرای اقامه نماز سردار سلیمانی در کاخ کرملین قبل از دیدار با پوتین

ابراهیم شهریاری ماجرای نماز سپهبد شهید سلیمانی را که در کاخ کرملین اقامه کرد، نقل می‌کند. در بخشی از کتاب «سلیمانی عزیز» که روایتگر خاطراتی متفاوت و خوانده‌ نشده از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، ابراهیم شهریاری ماجرای نماز شهید سلیمانی را که در کاخ کرملین اقامه کرد، تعریف کرده است.

در این خاطره آمده است:
وقت نماز بود، زدیم بغل، گفتم: «حاجی قبول باشه.»
‌گفت: «خدا قبول کنه، ان‌شاءاللّه.»
نگاهم کرد و گفت: «ابراهیم!»
ــ نمازی خواندم که در طول عمرم در جبهه نخواندم.
به حاج قاسم گفتم: حاج آقا شما همه‌ی نمازهایتان قبول است.
قصه نماز خوانده شده حاج قاسم فرق می‌کرد. به کاخ کرملین رفته بود و با پوتین قرار داشت. تا رئیس‌جمهور روسیه برسد وقت اذان شد. حاجی هم بلند شد. اذان و اقامه‌اش را گفت. صدایش در سالن پیچید، بعد هم به نماز ایستاد. همه نگاهش می‌کردند. می‌گفت: در طول عمرش همچین لذتی از نماز نبرده بوده.
پایان نماز پیشانی‌اش را روی مهر گذاشت. به خدای خودش گفت: «خدایا این بود کرامت تو، یک روزی در کاخ کرملین برای نابودی اسلام نقشه می‌کشیدند، حالا منِ قاسم سلیمانی آمدم اینجا نماز خواندم.»

تقدیر آیت‌الله جوادی آملی از زحمات جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا

یکی از مراجع تقلید در پیامی، از جامعه پزشکی، وزیر بهداشت، معاونان و همه عزیزان، برادران و خواهرانی که سعی بلیغ در درمان بیماری‌ها و در تامین بهداشت مردم در مقابل ویروس کرونا دارند، تشکر و قدردانی کرد. در پیام آیت الله جوادی آملی آمده است: خدای سبحان گاهی انسان را به نعمت امتحان می‌کند و گاهی به نقمت! در سوره مبارکه فجر آمده است: «فَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَکْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَکْرَمَنِ.»؛ آزمون الهی دو قسم است گاهی به رفاه است گاهی به رنج. در ادامه این پیام تصریح شده است: این بیماری خطرناک کرونا که عده‌ای را در جامعه گرانقدر و عزیز ما درگیر کرده، امیدواریم آن‌ها که مبتلا نشده اند، از باب دفع بیماری مبتلا نشوند و خدا عنایت کند و آن‌ها که مبتلا شده اند، از باب رفع بیماری، بر اساس «و نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ» شفا پیدا کنند. در پایان این پیام آمده است: از جامعه پزشکی، از وزیر محترم، از معاونانشان از همه عزیزان و برادران و خواهرانی که سعی بلیغ دارند در درمان بیماری‌ها و در تامین بهداشت مردم، متشکریم. هم به بیماران شفا عنایت کند، هم از این بزرگواران به احسن وجه بپذیرد.

تکلیف نماینده‌ای که به واسطه کرونا فوت کرد چه می‌شود؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبق قانون انتخاب نماینده مردم آستانه اشرفیه نیازمند انتخابات میان دوره‌ای در این حوزه انتخابیه است که در روز جمعه ۲۹ فرودین سال آینده برگزار می‌شود. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به آخرین نتایج بررسی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شورا، گفت: جلسات شورای نگهبان به منظور بررسی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه یازدهمین دوره انتخابات مجلس مستمر در حال برگزاری است.

وی افزود: تاکنون صحت انتخابات در بیش از ۳۴ حوزه انتخابیه مجلس، از سوی شورای نگهبان تایید شده است. سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در بعضی حوزه‌های انتخابیه با توجه به شکایاتی که وجود دارد، نیاز به اعزام بازرس هستیم، اظهار داشت: تکلیف وضعیت صحت انتخابات در این حوزه‌ها نیز پس از نظر بازرسان مشخص خواهد شد. کدخدایی با اشاره به درگذشت منتخب مردم آستانه اشرفیه در جریان انتخابات مجلس و نحوه انتخاب نماینده این شهر در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: طبق قانون انتخاب نماینده مردم آستانه اشرفیه نیازمند انتخابات میان دوره‌ای در این حوزه انتخابیه است که در روز جمعه ۲۹ فرودین سال آینده و همزمان با مرحله دوم انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه خواهد بود. سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: انتخابات در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه مانند روال تمامی انتخابات‌ها است و صلاحیت داوطلبان باید پس از ثبت نام، ابتدا به تأیید هیئت اجرایی و سپس هیات مرکزی انتخابات و در نهایت شورای نگهبان برسد.

عضو خبرگان رهبری: دلیل کاهش مشارکت در انتخابات، نارضایتی از دولت است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مثبت ارزیابی نکردن عملکرد مجلس از سوی مردم و همچنین نحوه عملکرد دولت در برآورده نکردن نیاز‌های اقتصادی و معیشتی آن‌ها منجر به کاهش نسبی مشارکت در انتخابات مجلس شد. حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با مهر، در رابطه با ارزیابی خود از دلایل کاهش مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این کاهش مشارکت می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد، البته در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شوری که در آن انتخابات وجود دارد، در برخی شهر‌ها مخصوصاً شهر‌های بزرگ شور و علاقه به حضور در پای صندوق‌های رأی در انتخابت دیگر مثل انتخابات مجلس وجود ندارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد یکی از مهمترین عوامل کاهش نسبی مشارکت در انتخابات مجلس به عملکرد دو قوه مقننه و مجریه باز می‌گردد. احتمالاً مسئله خود مجلس است که آیا عملکرد مجلس در بعد تقنینی و نظارتی که دو وظیفه مهم مجلس است از نظر مردم مثبت تلقی شده است؟ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این الگوی مناسبی است که به واسطه آن متوجه می‌شویم مردم عملکرد مجلس را چندان مثبت ارزیابی نکردند، اظهار داشت: البته این به آن معنا نیست که آن‌هایی که رأی آوردند موفق‌تر هستند.

نماینده مجلس: حریرچی نمی‌خواست سلبریتی شود

سروش در واکنش به این که برخی مخصوصا در فضای مجازی نسبت به ابتلای مسئولان کشور به کرونا بی‌اعتمادند و باور ندارند که مسئولان به این بیماری دچار می‌شوند، گفت: کلا یک بی اعتمادی عمومی که در کشور وجود دارد، سر مسلائل مختلف که به این موضوع هم رسیده است که بعضا بی اعتمادند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حقیقت این است که من حداقل با دکتر حریرچی که معاون وزیر بهداشت است، آشنا هستم، خالصانه می‌خواست به آن‌هایی که کرونا می‌گیرند بگوید من هم گرفتم و نگران نباشید. منظوری نداشت که بخواهد سلبریتی شود. می‌خواست اعتمادسازی کند. آن چند روز پیش که ایشان دچار این بیماری شده بود یک وحشت ایجاد شده بود؛ اما، چون از رفقای ماست و او را می‌شناسم و با او صحبت کردم بحثش این بود که نگران نباشید و من هم گرفته‌ام. نماینده مردم تهران ادامه داد: اینکه برخی‌ها دوباره ویدئو پخش کردند، نمی‌دانم به چه عنوانی پخش کردند و اینکه مردم چه انعکاس و برخوردی داشتند را نمی‌دانم، ولی حقیقت این است که کارِ آقای حریرچی به این خاطر که خودش هم پزشک و معاون وزیر بهداشت است به صرف آرام بخشی برای جامعه بود.

نماینده مجلس: یک هفته است نتوانسته ام ماسک و الکل گیر بیاورم

جلودارزاده در خصوص اقدامات خانه کارگر گفت: در خانه کارگر معمولاً برای اعضا یک سبد کالایی تعیین می‌کنیم باید شرایط را بررسی کنیم تا ببینیم احتمالاً می‌توانیم برای آن‌ها سبدی از مواد ضدعفونی‌کننده و پیشگیری از کرونا تهیه کنیم. وی درباره خودمراقبتی افراد گفت: شخصا یک هفته است از منزل بیرون نرفتم و در قرنطینه به سر می‌برم، چون علایمی شبیه بیماری آنفولانزا دارم و جالب است بدانید نتوانستم حتی ماسک و الکل صنعتی پیدا کنم با وایتکس و آب کار می‌کنم. جلودارزاده درخصوص گله مردم مبنی بر این که مسئولان با وجود اینکه علائمی از بیماری کرونا ندارند، اما زودتر از مردمی که حتی وضعیت حادی دارند تست می‌دهند، گفت: من برای تست دادن نرفتم آدم دلش نمی‌آید در شرایطی که می‌بیند فردی مشکوک به کرونا است، اما به دلیل مسائل اقتصادی و یا هر دلیل دیگری از او تست گرفته نمی‌شود تست بدهد. وی ادامه داد: هنگامی که مردم عادی در شرایطی قرار دارند که با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی امکانات اولیه را به سختی به دست می‌آورند چرا من نوعی که علامت و علایمی از بیماری ندارم باید بروم تست بدهم آیا بهتر نیست از فردی که مشکوک است تست گرفته شود؟

نظر مصباحی مقدم در مورد لیست سیاه FATF

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه گفته می‌شود اگر ایران با تعبیر غلط مطبوعات به لیست سیاه FATF بپیوندد برای بازگشتش حتی بعد از تحریم‌های آمریکا نیز پروسه طولانی نیاز است، باید بگویم که چنین حرفی درست نیست. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF اظهار کرد: در FATF اصطلاحی به نام لیست سیاه وجود ندارد. در این برهه ما مجددا وارد لیست کشور‌های غیرهمکار با FATF شدیم. وی در ارتباط با امکان همکاری مجدد با FATF گفت: آنچه تصویب شده مجددا فرجه‌ای برای ایران باقی گذاشته که هر وقت دو کنوانسیون پالرمو و CFT تصویب شد، امکان ورود ایران به لیست کشور‌های همکار هست. اینکه گفته می‌شود اگر ایران با تعبیر غلط مطبوعات به لیست سیاه FATF بپیوندد برای بازگشتش حتی بعد از تحریم‌های آمریکا نیز پروسه طولانی نیاز است، باید بگویم که چنین حرفی درست نیست. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تا به الان ۳۹ توصیه از ۴۱ توصیه FATF عمل شده، اما منفعتی برای ایران نداشته است. وی گفت: از اتفاق اخیر به عنوان «لیست سیاه» نام بردن به هیچ وجه صحیح نیست، چون شرایطی به نام لیست سیاه FATF وجود ندارد این در حالی است که متأسفانه مطبوعات ایران دائم از این اصطلاح استفاده می‌کنند.

اخلال در نظام سلامت در حد افساد فی الارض است

حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت ضمن قدردانی از از تلاش همه پزشکان و پرستاران و سایر دست اندرکاران جبهه مبارزه با ویروس کرونا بر آمادگی دادستانی کل کشور در برخورد با اخلالگران نظام سلامت تاکید کرد. وی در این نامه اخلال در نظام سلامت مردم را اقدامی مجرمانه در حد مجازات افساد فی الارض عنوان کرده و خواستار اعلام موارد احتکار، عدم عرضه مواد شوینده و ماسک و اقلام مورد نیاز برای مبارزه با کرونا به دفتر دادستانی کل کشور شد تا با فوریت مورد پیگیری قرار گیرند. /مهر

سقف انتقال پول افزایش یافت

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص بهداشتی کشور برای کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، موقت سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپرداز‌ها از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه روز از مبدا هر کارت به پنجاه میلیون ریال افزایش می‌یابد. امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت سه ماه از تاریخ انقضا بلامانع است. افزایش سقف برداشت نقدی درون بانکی از دو میلیون ریال به پنج میلیون ریال بلامانع است.

خودتان بنزین نزنید، پول زور هم ندهید!

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا روند سوختگیری باید توسط اپراتور‌ها انجام شود، اما هیچ یک از اپراتور‌ها اجازه دریافت پول بیشتر از مبلغ سوخت را از مشتریان ندارند. اگر فردی بخواهد به این افراد پولی تحت عنوان انعام بدهد ارتباطی به ما ندارد، اما اگر اپراتوری به زور درخواست مبلغی را داشته باشد افراد می توانند این مساله را به شماره ۰۹۶۲۷ گزارش دهند. /ایسنا

بیشترین و کمترین میزان مشارکت استانی در انتخابات مجلس

وزارت کشور میزان مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها اعلام کرد که براساس آن کهکیلویه و بویراحمد بیشترین میزان مشارکت را با ۷۰.۶۶ درصد به ثبت رسانده و تهران هم با ۲۶.۲۴ درصد، کمترین میزان مشارکت را داشته است. میزان مشارکت در ده استان بالای ۵۰ درصد بوده و ۱۶ استان هم مشارکت بین ۴۰ تا ۵۰ درصد داشته اند. کمترین میزان مشارکت نیز در استان‌های مرکزی، اصفهان، کردستان، البرز و تهران به ثبت رسیده است.

تا خرداد درگیر کرونا هستیم

جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در بدبینانه‌ترین حالت تا خرداد درگیر کرونا هستیم. از وزارت ورزش خواسته بودیم تا جایی که می‌توانند مسابقات ورزشی را لغو کنند. در خوشبینانه‌ترین حالت تا شب عید و در بدبینانه‌ترین حالت تا خرداد درگیر کرونا هستیم. تمامی شرایطی که منجر به تجمع مردم است باید تعطیل شود. هرچه بتوانیم این دوره را کوتاه‌تر کنیم برای مردم بهتر است. هرچه مردم برنامه‌های غیر ضروری را عقب بیندازند دوره این بیماری کوتاه‌تر خواهد بود. /باشگاه خبرنگاران

آخرین خبر‌ها از تعطیلی جلسات علنی مجلس بخاطر کرونا

قاضی‌زاده هاشمی درباره برگزاری یا عدم برگزاری جلسات علنی پارلمان گفت: اعضای کمیسیون تلفیق هنوز در این باره تصمیم‌گیری نکرده‌اند و اگر هم تصمیمی اتخاذ کنند، مصوبه کمیسیون تلفیق در نهایت باید در جلسه هیات رئیسه مجلس مطرح و تصمیم نهایی با هیات رئیسه مجلس، خواهد بود. /تسنیم

افشاگری یکی از مسئولان سابق فدراسیون درباره قرارداد عجیب خارجی‌ها

روزبه وثوق احمدی رئیس سابق کمیته تعیین وضعیت فدراسیون و وکیل مورد تایید فیفا گفت: ۸۰ درصد از قرارداد‌هایی که با خارجی‌ها در فوتبال ایران امضا می‌شود شبیه به هم است. یعنی قرارداد‌هایی که اکثرا به شکایت رسیده، بعد از حضور بازیکن یا مربی جدید جلوی آن‌ها هم گذاشته می‌شود و همان را امضا می‌کنند! دوباره کار به شکایت می‌کشد و باز دوباره خارجی‌های بعدی هم همان قرارداد را می‌بندند.

یارانه ۷۲هزار تومانی چقدر به ضرر قشرهای کم درآمد است؟

حسین میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه گفت: در صورت تصویب طرح کمیسیون تلفیق پیرامون ادغام یارانه نقدی و کمک معیشتی، باید به ۷۸ میلیون یارانه‌بگیر کنونی همزمان، یارانه کمک معیشتی نیز پرداخت شود که خلاف قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در جهت حذف سه دهک ثروتمند و به‌ ضرر قشرهای مستضعف است، چون الان به یک خانوار ۵ نفره در ماه ۴۳۲ هزارتومان یارانه نقدی و حمایتی واریز می‌شود، اما با تصویب این طرح، دریافتی همین خانوار ۳۶۰ هزارتومان می‌شود. /مهر

وزیر احمدی‌نژاد در صف مدعیان ریاست بر پارلمان ایستاد

تاکنون در ده دوره مجالس شورای اسلامی، اکبر هاشمی رفسنجانی (سه دوره)، مهدی کروبی (دو دوره)، علی اکبر ناطق نوری (دو دوره)، غلامعلی حداد عادل (یک دوره) و علی لاریجانی (سه دوره) ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته‌اند. قالیباف که با یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۸۷ رای به عنوان نفر اول انتخابات به نمایندگی رسیده مدعی ریاست مجلس است. از طرفی مرتضی آقاتهرانی و نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری که تعدادشان در مجلس یازدهم کم هم نیست، می‌خواهد برای ریاست مجلس حرف جبهه پایداری را به کرسی بنشاند. علیرضا زاکانی که با ۱۹۰ هزار و ۴۲۲ رای به عنوان نفر سوم قم راهی بهارستان شده هم سودای ریاست دارد. در این میان زاهدی می‌تواند شگفتی ساز کاندیداتوری ریاست مجلس یازدهم باشد. محمدمهدی زاهدی در دولت اول محمود احمدی‌نژاد وزیر علوم بود. /ایسنا

سپاه: تا غلبه کامل بر ویروس کرونا در صحنه خواهیم بود

در پی شیوع ویروس کرونا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملت ایران اعلام کرد: فرزندان شما در سپاه و بسیج تا غلبه کامل بر این بیماری و بازگشت شرایط عادی، در صحنه مشارکت و کمک، آماده و فعال خواهند بود. در بخشی از این بیانیه آمده است: سپاه در این راستا با تشکیل "قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا" در ستاد فرماندهی‌کل و واگذاری مأموریت به سازمان بهداری رزمی، دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) و بسیج جامعه پزشکی متناسب با الزامات صحنه، در هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سپس قرارگاه مقابله با ویروس کرونا در کشور، آمادگی‌های همه‌جانبه خود برای هرگونه همکاری و نقش‌آفرینی را اعلام و عملیاتی کرده است و تاکنون دوشادوش مجاهدان حوزه سلامت، پزشکان و پرستاران فداکار و مسئولیت‌شناس، به ارائه خدماتی، چون فعال‌سازی بیمارستان‌های ثابت و سیار، مراکز درمانی، گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن و محیط، تأمین و توزیع اقلام بهداشتی ضروری پرداخته است.

کرونا کود الاغ را هم گران کرد

تجویز‌های غیرکارشناسی حسابی بازار اقلامی همچون سیر و زنجبیل، مرکبات و حتی کود الاغ ماده را داغ کرده است، به ‌گونه‌ای که اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار می‌گوید که این اقلام پرفروش‌ترین اقلام میوه و تره‌بار در هفته گذشته بوده‌اند. از آن سمت بازار فروش اسفند و عنبرنسارا در سایت‌هایی مانند دیوار گل کرده است. روزنامه شهروند در این‌باره نوشت: در این اوضاع بلبشو، مسئولان هم مدام از کنترل قیمت‌ها و برخورد با گران‌فروشان حرف زدند که البته تا امروز هنوز قیمت‌ها به روال سابق برنگشته‌اند. در سایت دیوار با آگهی‌های متعددی برای فروش عنبرنسارا مواجه می‌شوید. هرکیلوگرم کود الاغ در سایت دیوار بین ۷۵ تا ۱۵۰‌هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. در یکی از این آگهی‌ها گفته شده که کود‌ها متعلق به الاغ جوان و ماده است که خاصیت ضدعفونی قوی‌تری دارد و از طالقان برای مشتریان ارسال می‌شود. در آگهی دیگری کود الاغ در بسته‌های ۳۰۰ گرمی بسته بندی شده است و هر بسته ۳۰۰ گرمی ۵۰‌هزار تومان فروخته می‌شود. هرکیلوگرم اسفند هم که تا پیش از این در بازار تهران حدود ۱۰ تا ۱۲‌هزار تومان فروخته می‌شد، حالا به کیلویی ۲۵ تا ۳۰‌هزار تومان رسیده است.

پاپ فرانسیس شایعات مبتلا شدن خود به ویروس کرونا را رد کرد

به دنبال برگزار نشدن برنامه‌های مذهبی عمومی «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه اعلام شد که برخلاف شایعات در زمینه مبتلا شدن وی به ویروسکرونا، سرماخوردگی باعث عدم حضور او در مراسم عمومی بوده است. به نوشته «رویترز» پاپ فرانسیس یکشنبه گفت که تنها سرماخوردگی موجب لغو یک هفته‌ای مراسم او شد. پاپ فرانسیس چهارشنبه گذشته در میدان «پیتر» در جمع هزاران تن حاضر شد و مراسم عبادی را اجرا کرد. در آن مراسم نیز او عطسه و سرفه می‌کرد. پاپ فرانسیس در ادامه گفت: «متاسفانه سرماخوردگی موجب عدم مشارکت من در برنامه‌های مذهبی شد. مراقبت‌های لازم را از واتیکان دنبال خواهم کرد.» رهبرکاتولیک‌های جهان همچنین از لغو یک مراسم در «رم»، پایتخت ایتالیا به دلیل عرضه سرماخوردگی خبر داد.

فرد مرتکب اقدام غیر متعارف در حرم امام رضا (ع) بازداشت شد

در پی انتشار فیلمی از اقدام غیر متعارف یک فرد در حرم امام رضا (ع) که واکنش‌های زیادی به همراه داشت، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از بازداشت این فرد خبر داد. در پی انتشار ویدئویی مبنی بر اقدام غیر متعارف فردی نسبت به ضریح حرم علی ابن موسی الرضا (ع)، محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از بازداشت فرد مذکور خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر پرونده این فرد در شعبه ۳۰۱ بازپرسی مشهد در حال رسیدگی است و متهم بازداشت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار