رئیس اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران
رئیس اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از تقویت آب سفره های زیر زمینی دهلران در پی بارش های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۸۲۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 29 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نصرالله پارسه اظهار کرد: تقویت سفره‌های زیر زمینی یکی از موضوعات بسیار مهم است که در سال‌های اخیر در کشور ما در دستور کار مسئولان و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز اقدامات بسیار مهمی در حوزه‌های آبخیزداری و آبخوانداری انجام داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: در پی بارش‌های اخیر در سطح شهرستان خوشبختانه تمام چاله‌هایی که برای کاشت نهال حفاری شده بود به محل جمع آوری نزولات تبدیل شده‌اند.

پارسه تصریح کرد: بارش‌های اخیر طراوت، شادابی و جان دوباره ای به طبیعت دهلران و جنگل‌های دست کاشت این شهرستان داده است.

وی بیان داشت: چاله‌هایی که در جریان اجرای پروژه‌های توسعه جنگل به میزان ۴ هزار هکتار (جنگل کاری دست کاشت) در سطح عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان‌های دهلران حفر شده به عنوان آبگیرهای کوچک، باعث جلوگیری از سیل و شادابی نهال‌های دست کاشت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی دهلران افزود: این موضوع علاوه بر پایداری استقرار نهال‌های دست کاشت، باعث کاهش هزینه آبیاری این نهال‌ها شده است

پارسه بیان داشت: آبیاری نهال‌های دست کاشت هزینه‌های بالای بر این اداره تحمیل می‌کند ولی با تدبیر که در حفاری چاله‌ها صورت گرفته شاهد استفاده بهینه از بارندگی‌ها برای کاهش هزینه‌ها این اداره هستیم./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار