رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که نمونه سه نفر از افراد مشکوک به کرونا در این خطه شمال کشور مثبت شد.
کد خبر: ۸۲۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 25 February 2020

دکتر سیدعباس موسوی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت : ۲ نفر از این افراد پیش از این نمونه آنها مثبت شد و یک نفر نیز روز جاری نمونه گیری اش مثبت شد که تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان به سه نفر رسید.
وی گفت : همه این افراد در مراکز درمانی پیش بینی شده تحت مداوا و درمان قرار دارند و مشکلی از لحاظ تجهیزات و امکانات برای پیگیری درمانی این مبتلایان در استان مازندران وجود ندارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : تاکنون یک نفر آن هم یکی از مسافران که اصالت مازندرانی داشته و در پایتخت ساکن بود در غرب این استان (تنکابن) بر اثر ابتلا به بیماری کرونا آن هم به دلیل داشتن زمینه بیماری درگذشت.
دکتر موسوی افزود : هیچ یک از این افرادی که در نمونه گیری کرونا در آنها مثبت اعلام شده است ، مازندرانی نبوده و از استان های دیگر از جمله قم به عنوان گیت اصلی این بیماری به استان مازندران سفر کردند.
وی دلیل توصیه به عدم سفر غیر ضروری به استان مازندران از سوی مسافران را در روزهای گذشته در راستای جلوگیری از انتشار احتمال ویروس بیان کرد و اظهار داشت : برای رفع این مشکل نیز براساس دستور قرارگاه کرونا در استان تست تب سنجی در مبادی ورودی بزودی راه اندازی می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد : چنانچه در این تب سنجی ، مسافرانی که تبشان از وضعیت نرمال بیشتر باشد که می تواند یکی از نشانه های احتمالی برای کرونا باشد، از سایر افراد جدا و تست کرونا از این افراد در بیمارستان های مجهیز گرفته می شود.
ساماندهی تخت بیمارستانی برای کرونایی ها
دکتر موسوی همجنین گفت که در چهار بیمارستان ریفرال که برای بستری کردن بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان پیش بین شده ، تخت به میزان نیاز ساماندهی شد و مشکلی برای بستری بیماران مبتلا از این پس نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: مشکل کمبود تخت بیشتر مربوط به بیمارستان رازی قائمشهر بود که با جا به جایی بیماران مشکل این بیمارستان نیز برطرف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار