بر اساس تجربه ، علائم کرونا تنها در ۲۰ درصد از افراد نمود عینی پیدا می کند و صرفا پنج درصد کارشان به بستری می کشد و ۲.۵ درصد احتمال می رود که به دلیل وخامت حال نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۸۲۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 25 February 2020

به گزارش تابناک مازندران،  رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با استقرار گیت تب‌سنجی در مبادی ورودی این استان با هدف شناسایی افراد دارای نشانه‌های بیماری کرونا موافقت کرده است.

قرارگاه پدافند زیستی مازندران دوشنبه شب در نشست فوق العاده خود با توجه به اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاهها در تهران و چند استان دیگر و احتمال سفر هموطنان از نقاط مختلف کشور به این استان ، پیشنهاد استقرار پایگاه تست کرونا در مبادی ورودی استان را مطرح و تصویب کرد.

دکتر سید عباس موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : گیت های تب سنجی برای شناسایی نشانه های بیماری کرونا برای مسافران ورودی ایجاد خواهد شد و نیروهای مورد نیاز و تجهیزات نیز برای این طرح پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد : وزیر بهداشت و درمان نیز با دراختیار گذاشتن تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح از صفر تا ۱۰۰ برای مازندران موفقت کرده است.
این مسئول گفت : در پایگاههای تب سنجی مبادی ورودی استان چنان چه مسافرانی نشانه هایی از بیماری کرونا را داشته باشند، از سایر افراد جدا شده و برای تست گیری و طی کردن مراحل دیگر به مراکز درمانی مجهز که از قبل برای بیماران احتمالی کرونا در استان پیش بینی شده ، منتقل خواهند شد.

عدم افزایش مرگ ناشی از کرونا در مازندران
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که آمار مرگ ناشی از کرونا در این استان همچنان همان یک نفری است که در تنکابن گزارش شده و این فرد هم مسافر تهرانی بود و پس از آن هم دیگر هیچگونه مرگ و میر کرونا در استان نداشتیم.

وی افزود : اگر چه ممکن است افراد مشکوک به کرونا در مازندران افزایش یافته ، ولی این به معنای گسترش این بیماری در این استان نیست.
موسوی توضیح داد : در شرایط فعلی تست گیری کرونا صرفا از افراد مشکوکی که کارشان به بستری بکشد ، انجام خواهد شد و برای سایر افراد که سرپا هستند و احتمال می رود که یکی از علایم کرونا را داشته باشند، انجام نمی شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : بر اساس تجربه ، علائم کرونا تنها در ۲۰ درصد از افراد نمود عینی پیدا می کند و صرفا پنج درصد کارشان به بستری می کشد و ۲.۵ درصد احتمال می رود که به دلیل وخامت حال نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشند.
مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا را خودمراقبتی و رعایت نکات بهداشت فردی دانست و گفت : مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه راهکار اول و آخر برای جلوگیری از انتقال بیماری کروناست و مردم باید به دستورالعمل هایی که از سوی وزارت بهداشت برای مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه فردی ارائه می شود، توجه کنند.
وی افزود : ماسک زدن برای افرادی که علایم این بیماری را ندارند و یا در فضای آزاد بدون ارتباط با دیگران فعالیت می کنند، به دلیل این که ارتباطی با یکدیگر ندارند، لزومی ندارد.
موسوی شستن مکرر دست ها، عدم روبوسی و دست دادن، رعایت فاصله یک تا ۱.۵ متری افراد از یکدیگر را از راهکاری پیشگیرانه برای جلوگیری از این بیماری بیان کرد و از مردم خواست با رعایت این برنامه های پیشگیرانه از سرعت انتقال این بیماری جلوگیری کنند.
وی استفاده بی رویه و غیر ضروری از برخی لوازم بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده را دلیل اصلی کمبود این لوازم در داروخانه ها بیان کرد و گفت : دانشگاه علوم پزشکی با تعدادی از داورخانه های گرانفروش در این ارتباط برخورد کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : در شرایط فعلی نیز تجهیزات مورد نیاز پیشگیرانه در اختیار افراد در معرض خطر قرار می گیرد و در سطح عمومی نیز در صورت نیاز توزیع خواهد شد.
بر اساس آخرین اطلاعات ستاد خبری وزارت بهداشت و درمان تاکنون یک نفر در مازندران که یک مسافر تهران بود بر اثر ویروس کرونا جان باخت و تست دو نفر نیز در این خطه شمال کشور نمونه آزمایش مثبت اعلام شده است.
در مجموع تعداد افرادی که نمونه بیماری کرونا در آنها مثبت اعلام شده به ۹۵ نفر رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار