این داروخانه ها به خاطر احتکار ماسک ، ژل و دیگر لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم در هنگامه نگرانی از شیوع بیماری کرونا و همچنین گران فروشی تنبیه شدند.
کد خبر: ۸۲۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ 24 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی در بابل روز دوشنبه به دلیل تخلفاتی چون عرضه داروهای قاچاق و خارج از شبکه توزیع پلمب شد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل به نقل از معاون غذا و داروی این دانشگاه اعلام کرد که امروز مرحله دوم بازدید مشترک این معاونت با اداره صنعت ، معدن و تجارت ، اداره تعزیرات به همراه کارشناسان مربوطه جهت ارائه خدمات مناسب در خصوص توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده انجام شد.

دکتر محسن رضازاده افزود : هفت مورد بازدید اصناف تجهیزات پزشکی ، ۲ مورد بازدید از داروخانه و یک مورد بازدید از فروشگاه لوازم آرایشی ، بهداشتی و طبی انجام شد که در این بازرسی ، فروشگاه لوازم آرایشی ، بهداشتی و طبی به علت فروش داروهای قاچاق و خارج از شبکه به دستور دادستان شهرستان بابل پلمب شده است.

وی گفت : همچنین در این بازدید تعدادی از فروشگاهای تجهیزات پزشکی هم به دلیل تخلف به تعزیرات شهرستان معرفی شدند.

مسئولان ذیربط شهرستان بابل در مرحله نخست بازدیدهای میدانی مشترک در هفته جاری که با هدف جلوگیری از سودجویی در عرضه ماسک ، ژل ضدعفوی کننده و دستکش های طبی صورت گرفته بود ، یک داروخانه را پلمپ و ۲ داروخانه دیگر را جریمه کردند.

این داروخانه ها به خاطر احتکار ماسک ، ژل و دیگر لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم در هنگامه نگرانی از شیوع بیماری کرونا و همچنین گران فروشی تنبیه شدند.

شهرستان بابل نخستین نقطه در مازندران بود که مشاهده مورد مشکوک به بیماری کرونا را داشت. پنجشنبه هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد اعلام کرد که ۲ شهروند بابلی که به قم مسافرت داشتند به خاطر احتمال ابتلا به کرونا در قرنطینه قرار داده است.

آمار افراد مشکوک در این شهرستان تا ۶ نفر هم رسیده ، اگر چه دیروز یکی از افراد مشکوک مبتلا به کرونا در بابل پس از بازیابی بهبودی از قرنطینه خارج و به آغوش خانواده اش بازگشت.

افراد سودجو طی یک هفته گذشته با توجه به مراجعه زیاد مردم برای خرید ماسک ، دستکش و ژل ضد عفونی کننده ، اقدام به احتکار و گران فروشی این اقلام کردند تا جایی که بعضی از این اقلام را تا پنج برابر قیمت مصوب به مردم فروختند.

قرارگاه پدافند زیستی مازندران که فرماندهی آن را استاندار بر عهده دارد در ۲ نشستی که طی چند روز گذشته برگزار کرد ، علاوه بر بستن قرارداد با چند تولید کننده برای تولید بیشتر اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم جهت مقابله با کرونا ، تشدید نظارت بر توزیع این اقلام را هم از دستگاههای ذیربط از جمله تعزیرات ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و معاونت های دارو و غذای دانشگاههای علوم پزشکی خواستار شد.

بر اساس اعلام استاندار مازندران ، کارخانه های تولید کننده اقلام بهداشتی چون ماسک ، ژل و دستکش طبی که در این استان فعال هستند ، خط تولید خود را سه شیفته کرده اند تا علاوه بر تامین نیاز مردم ، از سودجویی سوداگران سلامت مردم جلوگیری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار