دانشگاه علوم پزشکی لحظه ای برای تامین نیازهای بهداشتی و پزشکی بیمارستان ها به خصوص بیمارستان های مخصوص بیماران مشکوک به ابتلا ویروس کرونا تعلل نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۲۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ 24 February 2020

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: کمبود تجهیزات پزشکی و بهداشتی بیمارستان‌های مازندران در حال برطرف شدن است.

با ورود رسمی ویروس کرونا از اواخر هفته گذشته وزارت بهداشت و درمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران پنج بیمارستان را به عنوان واحدهای پذیرنده بیماران مبتلا به کروناویروس اعلام کرد.

در روزهای اخیر با افزایش نگرانی ها پیرامون شیوع ویروس کرونا در مازندران ، نه تنها شاهد برخی محدودیت ها و کمبود ها در تامین تجهیزات بهداشتی عمومی بودیم ، بلکه گویا این کمبودها در مراکز بیمارستانی نیز بوده است.

برخی از پرسنل بیمارستان‌های مازندران اخیراً از کمبود تجهیزات پزشکی گلایه کردند و خواستار تامین هر چه سریع تر اقلامی شامل ماسک، لباس های مخصوص ، عینک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده شدند.

عصر امروز نیز در بیمارستان امام خمینی آمل که به عنوان یکی از پنج بیمارستان مخصوص بیماران دارای مشکلات تنفسی ( مشکلات تنفسی شایع ترین علائم بیماری کرونا است) برگزیده شد نسبت به کمبود تجهیزات پزشکی و بهداشتی اعتراض شد.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در واکنش به این اتفاق اظهار داشتد که مسئله اعتراض پرسنل بیمارستان امام خمینی آمل با تامین تجهیزات بهداشتی برطرف و اکنون شرایط عادی در این بیمارستان حاکم است.

البته صحت این مسئله با پیگیری خبرنگار ایرنا از یکی از پرسنل بیمارستان امام خمینی که خواست نامش فاش نشود تایید شد.

نخستین محموله از تجهیزات پزشکی توزیع شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین محموله از تجهیزات پزشکی روز گذشته از وزارت بهداشت تحویل مازندران شد و امروز صبح بین تمامی بیمارستان هایی که نیازمند بودند توزیع شد.

دکتر حامد روحانی زاده همچنین گفت: محموله دوم نیز در وزارت بهداشت آماده شده است و نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی برای تحویل گرفتن آن عازم پایتخت شدند.

به گفته این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران نگرانی برای تامین تجهیزات پزشکی وجود ندارد ، اما محدودیت هایی است که خاص استان مازندران نیست و در استان های دیگر نیز وجوددارد.

سلامت پرسنل بیمارستانی اولویت اصلی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اولویت اصلی ما حفظ سلامت کادر بیمارستانی است و برای این مسئله از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد.

روحانی زاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی لحظه ای برای تامین نیازهای بهداشتی و پزشکی بیمارستان ها به خصوص بیمارستان های مخصوص بیماران مشکوک به ابتلا ویروس کرونا تعلل نخواهد کرد.

به گفته او ، البته تصور اشتباهی در میان کادر بیمارستانی جا افتاده که همه باید از تجهیزات مخصوص مقابله با ویروس کرونا استفاده کنند که این مسئله منجر به نگرانی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه هر بیمار مشکوک به سرماخوردگی مبتلا به کرونا نیست ، گفت:برای استفاده از تجهیزات مخصوص مقابله با ویروس کرونا اولویت با افراد مرتبط با مبتلایان قطعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار