اداره کل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد با هماهنگی استانداری ، تمامی مدارس و مراکز آموزشی (آموزشگاه) استان تا پایان این هفته تعطیل است.
کد خبر: ۸۲۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 24 February 2020

آموزش و پرورش مازندران پیش از این هم مدارس استان را با هماهنگی استانداری از شنبه تا امروز دوشنبه تعطیل کرده بود.

روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران از خانواده ها خواست تا اخبار مربوط به این نهاد آموزشی را از طریق پایگاه اطلاع رسانی آن و رسانه های رسمی پیگیری کنند.

تعطیلی مدارس مازندران پس از آن در دستور کار قرار گرفت که چند مورد مشکوک به بیماری کرونا در استان مشاهده شد.

زنگ خطر ورود احتمالی کرونا به مازندران با قرنطینه ۲ فرد مشکوک در بابل از پنجشنبه هفته گذشته به صدا درآمد ولی بعدا مشخص شد که این افراد در سفری که به قم داشتند دچار علایمی از بیماری سرماخوردگی شدند و به همین دلیل در برگشت از سفر خود را به مراکز درمانی رساندند.

علاوه بر قرنطینه ۲ مسافر بازگشتی از قم در بابل به خاطر مشکوک شدن به بیماری کرونا ، دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان مراجعه چهار نفر دیگر با علایم مشابه را تایید و اعلام کرد که ۲ تن از آنها قرنطینه شده تا مراحل نمونه گیری و مراقبت های لازم را طی کنند و ۲ نفر دیگر به خاطر حاد نبودن علائم به صورت سرپایی در منزل تحت مراقبت قرار گرفتند.

تایید مرگ یک مسافر تهرانی در تنکابن در روز یکشنبه همزمان با اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل مبنی برا بهبود و ترخیص یک بانوی ۵۳ ساله مشکوک به کرونا ، موضوع شیوع این بیماری در مازندران را وارد مرحله تازه ای کرده است.

با توجه به این که جمعی از پزشکان کشور در نامه جمعی تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام اقدامات پیشگیرانه دانستند ، مسئولان مازندران مدارس این استان را از روز شنبه به مدت سه روز تعطیل کردند و قرار است در صورت نیاز باز هم به صورت مقطعی تمدید شود.

همچنین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ، مراکز توانبخشی و مهدهای کودک مازندران هم تا پایان هفته تعطیل شدند تا ضریب شیوع احتمالی این بیماری در استان کاهش یابد.

اداره کل اوقاف مازندران هم پخش هرگونه غذای نذری در بقاع متبرکه را تا اطلاع بعدی ممنوع کرد و سایر مراکز تجمع مردم مانند فرودگاههای استان و دیگر اماکن عمومی هم قرار شد به صورت مرتب ضدعفونی شوند.

بر خلاف برخی مناطق کشور که شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا سبب ایجاد تنش روانی در شهروندان شده ، در استان مازندران با وجود گردشگرپذیر بودن ، به خاطر اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به مردم جو روانی آرام است و شهروندان به خاطر آگاهی نسبی از چگونگی پیشگیری ، راسا اقدامات لازم را انجام می دهند.

 

برچسب ها: مدارس مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار