به علت توجه به مسائل اقتصادی این موضوع به جامعه هنر سرایت کرده است و حتی دیده شد که با پرداخت پول نیز نقش داده شد که به هنر ضربه وارد می‌کند.
کد خبر: ۸۲۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 23 February 2020

یک پیشکسوت تئاتر و بازیگری کشور با بیان اینکه هنرمند واقعی فقط به دنبال هنر است، گفت: گرایش جوانان نسبت به مسائل هنری از جمله سینما، تئاتر، کارگردانی، موسیقی و سایر شاخه‌های هنری بیشتر از گذشته شده است.

آتش تقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده خواسته و تمایل جوانان نسبت به هنر بوده هرچند ممکن است از گذشته پیش زمینه‌ای در این باره داشته‌اند.
وی با ابراز خرسندی از اینکه گرایش جوانان به هنر آنان را از رفتن به راه‌های اشتباه باز می‌دارد، تصریح کرد: وظیفه برنامه‌ریزان فرهنگی این است که به این جوانان کمک کنند تا به پیشرفت‌های بیشتری دست یابند و به بن بست نخورند.
این پیشکسوت تئاتر و بازیگری کشور در پاسخ به این پرسش که تهیه کنندگان و کارگردانان تا چه حد در انتخاب بازیگر به توانمندی بازیگر توجه دارند و یا بر عکس آن صدق پیدا می‌کند، گفت: اینکه گفته شود در گذشته تنها به توانمندی و استعداد بازیگر متکی می‌شد، اینگونه نیست و بارها پیش آمد که سینما با حصاری که به دور خود کشیده بود تنها از افرادی خاص و انحصاری استفاده می‌کرد و به ندرت پیش می‌آمد که از افرادی جدید در فیلم و سریال استفاده کنند.
تقی‌پور خاطرنشان کرد: این موضوع در دوبله بسیار صدق پیدا می‌کرد چراکه در انجمنی که داشتند، افراد جدید را راه نمی‌دادند اما بعد از انقلاب اسلامی این دریچه‌ها باز شد و هرکسی که تمایل داشت حتی اگر توانمندی چندانی نداشت وارد می‌شد.
وی با ابراز نگرانی از اینکه طی سال‌های اخیر نیز مواردی وجود داشته است که افرادی جدای از معیار توانمندی خود وارد عرصه سینما و تئاتر شدند، افزود: به علت توجه به مسائل اقتصادی این موضوع به جامعه هنر سرایت کرده است و حتی دیده شد که با پرداخت پول نیز نقش داده شد که به هنر ضربه وارد می‌کند.
این پیشکسوت تئاتر و بازیگری کشور در خصوص وضعیت پیشکسوتان و بسیاری دیگر از بازیگران که خانه نشین شده‌اند و از آنان استفاده نمی‌شود، بیان کرد: این موضوع مهم بستگی به نگرش جامعه دارد که تا چه اندازه به انسان‌های مسن اهیمت می‌دهند و اگر برایش مهم نباشد بسیاری از پیشکسوتان در خانه‌های خود می‌مانند و به فراموشی سپرده می‌شوند.
تقی‌پور با بیان اینکه جوان گرایی در عرصه هنر در کشور فراگیر شده است، تصریح کرد: این امر حاصل سیاست‌گذاری متولیان فرهنگی است در صورتی اگر این اتفاق بیفتد، هویت یک ملت از بین می‌رود.

وی گفت: در جامعه به قدری گرفتاری و تراکم برنامه برای مسئولان وجود دارد که شاید کمتر پیش می‌آید که به هنر توجه کنند.
این پیشکسوت تئاتر و بازیگری کشور یادآور شد: در حال حاضر با وجود مشکلاتی که وجود دارد اما جوانانی هستند که بدون هیچ چشمداشتی در حال فعالیت در عرصه تئاتر هستند، در عرصه سینما به دلیل وابسته بودن به سرمایه مالی این امر وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار