گزارش بانک‌های عامل مازندران نشان می‌دهد که تاکنون حدود ۹۰ درصد از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان که به این بانک‌ها معرفی شدند، تسهیلاتشان را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 23 February 2020

نشست نمایندگان بانک‌های عامل مازندران که مسئولیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را بر عهده دارند روز یکشنبه در اداره کل بهزیستی استان در ساری برگزار و طی آن اعلام شد که از یک هزار و ۷۶۷ مورد درخواست تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار ۵۶۲ میلیارد ریال ، تعداد یکهزار و ۶۲۱ پرونده با اعتبار ۵۰۶ میلیارد ریال تخصیص یافته و تسهیلات تحویل مددجویان شد شده است.

بر اساس گزارشی که نمایندگان ۱۶ بانک عامل ارائه کردند ، ۱۰ بانک تاکنون بیش از ۹۵ درصد از وامهای درخواستی مددجویان را تامین اعتبار و پرداخت کردند.

همچنین امسال ۷۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی به بانک های مازندران ابلاغ شد که از این میزان ۵۷۲ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.

در میان بانک های مازندران ، بانک ملی با ۱۰۳ درصد و بانک اقتصاد نوین با ۱۰۰ درصد نسبت به اعتبارات ابلاغی در پرداخت تسهیلات اشغالزایی به مددجویان بهزیستی به تعهدات خود عمل کردند.

بانکها راه را برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی هموار کنند

مدیرکل بهزیستی مازندران در این نشست پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان این نهاد را مطلوب توصیف کرد و گفت: امیدواریم تاپایان سال تمامی بانک ها به تعهدات خود عمل کنند.

دکتر فرزاد گوهردهی بیشترین دغدغه مددجویان بهزیستی را فرآیند دریافت تسهیلات عنوان کرد و خواستار تسهیل امور مربوط به ضامنین مددجویان متقاضی تسهیلات خوداشتغالزایی و کاهش زمان اعطای تسهیلات کارفرمایی مددجویان بهزیستی استان شد.

وی اظهار داشت : جمعیت و جامعه هدف بهزیستی دچار مشکلاتی هستند که توانمندسازی آنان از مهم ترین اولویت‌های ادارات بهزیستی جهت رفع این مشکلات براساس قانون اساسی و آیین نامه سازمان بهزیستی است و لازم است برای حل این مشکلات بانکها هم شرایط را برای دریافت تسهیلات آسان کنند و از معطل ماندن مددجویان در پشت نوبتهای طولانی بکاهند.

گوهردهی ارتقای پرداختی تسهیلات از سوی بانک های عامل به مددجویان جهت اشتغالزایی را از تلاش های این نهاد برشمرد و تاکید کرد: مشکلی که به نظر می رسد در برخی بانک ها وجود دارد بحث ضامن است. بحث ما حذف ضامن نیست بلکه تسهیل امور مربوط به ضامنین مددجویان است تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی خواستار دقت نظر بیشتری در این زمینه از سوی بانک ها شد و گفت: فرایند پرداخت تسهیلات کارفرمایی هم کمی طولانی است که خواستار کاهش زمان این فرایند هستیم.

بانک ها تسهیلات مددجویان را از کاغذ بازی خارج کنند

مدیرکل دفتر امور جذب سرمایه گذاری استانداری مازندران نیز از آنچه که روند کاغذ بازی و نامه نگاری بانک ها نامید ، انتقاد کرد و گفت : مدیران بانک‌ها باید از فضای نامه نگاری خارج شوند و شخصا پیگیر مسائل مددجویان باشند.

سید رحیم بخشی در عین حال با " عالی " توصیف کردن عملکرد برخی از بانک های مازندران ، افزود : عملکرد بانک ها قائل به شخص مدیر آن است و نباید مشکلات را به پای آئین نامه ها و قوانین نوشت.

وی تاکید کرد: مشکلات مربوط به فرایند ارائه تسهیلات خوداشتغالزایی و کارفرمایی به مددجویان بهزیستی را باید چهره به چهره حل کنیم، اگر استانداری و فرمانداران ما درست عمل کنند نیازی به جلسات نیست.

مدیرکل امور جذب سرمایه گذاری استانداری مازندران افزود : روند حل و رسیدگی به این مشکلات ربطی به دستور العمل ها ندارد و این جلسات نباید وقت ما را بگیرد این جلسات زیادی است، با توجه به شرایط و مسائلی که ذکر می شود بانک ها در حال حاضر از ما جلوتر هستند، پس باید موانع را شناسایی کنیم و پیگیری مجدانه برای رفع آنها داشته باشیم.

بخشی رفع مشکلات پرداخت تسهیلات را نیازمند یک عزم و نهضت همگانی خواند و تاکید کرد: از بین بانک های عامل به جز بانک ملت و صادرات تسهیلات از سوی بقیه بانک ها تخصیص و پرداخت شده است و در زمینه این ۲ بانک نیز نامه نگاری ها با استانداری صورت گرفته است.

بهزیستی مازندران ۲۵۰ هزار مددجوی تحت پوشش دارد که از این تعداد ۵۸ هزارنفر معلول حاد هستند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار