وضعیت دما و هوای مازندران تا 10 روز آینده
اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی تا 10 رو آینده استان مازندران را پیش بینی کرد که بر اساس آن هوای استان از طی روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته با فعالیت جریان جنوبی، دمای هوای مازندران افزایش می یابد و این افزایش دما مناطقی بویژه دامنه ها و شهرهای غربی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۸۲۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 23 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی تا 10 رو آینده استان مازندران را پیش بینی کرد که بر اساس آن هوای استان از طی روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته با فعالیت جریان جنوبی، دمای هوای مازندران افزایش می یابد و این افزایش دما مناطقی بویژه دامنه ها و شهرهای غربی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 بر اساس این گزارش، هواشناسی مازندران، امروز یکشنبه اطلاعیه خود را مبنی بر هشدار در خصوص شرایط آب و هوایی پیش رو منتشر و عنوان کرد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته با فعالیت جریان جنوبی، دمای هوای مازندران افزایش می یابد و این افزایش دما مناطقی بویژه دامنه ها و شهرهای غربی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وضعیت دما و هوای مازندران تا 10 روز آینده از امروز چهارم تا چهاردهم اسفند ماه 98

یکشنبه : 98/12/4 : دمای هوا 6 تا 16 درجه / هوا صاف
دوشنبه 98/12/5 : دمای هوا 5 تا 15 درجه/ هوا صاف و در برخی نقاط همراه با ابر
سه شنبه : 98/12/6 : دمای هوا 5 تا 16 درجه / هوا ابری همراه با باران

چهارشنبه : 98/12/7 : دمای هوا 1 تا 4 درجه / هوا سرد توام با بارندگی
5 شنبه 8 اسفند 98 : دمای هوا 6 تا 14/ درجه صاف تا نیمه ابری
جمعه 9 اسفند 98 : دمای هوا 6 تا 16 /درجه / هوا صاف همراه با ابر در بعضی نقاط
شنبه 10 اسفند 98 : دمای هوا 6 تا 18 درجه / هوا صاف تا کمی ابری
یکشنبه 11 اسفند 98 /دمای هوا بین 5 تا 17 درجه / هوا صاف تا قسمتی ابری
دوشنبه 12 اسفند / دمای هوا 7 تا 17 درجه/ هوا ابری همراه با بارش

سه‌شنبه 13 اسفند/ دمای هوا بین 8 تا 13 درجه / هوا صاف
 چهارشنبه 14 اسفند 98 / دمای هوا 6 تا 18 درجه / هوا صاف همراه با ابرهای پراکنده

( چهارم اسفند) آسمان نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود.
شنبه و یکشنبه ( پنجم و ششم اسفند) آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران که در ارتفاعات بارش برف و مه آلود خواهد بود.
سامانه بارشی جدید دوشنبه به ایران می‌رسد

سامانه بارشی جدید اواخر وقت روز دوشنبه پنجم اسفند وارد کشور می‌شود و ابتدا موجب بارش برف و باران در استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور می‌شود.
روز چهارشنبه بارش ادامه دارد و شدت بارش‌ها از روزهای سه‌شنبه تا بعداز ظهر چهارشنبه در دامنه‌های زاگرسی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور خواهد بود و در شمال شرق کشور هم روز چهارشنبه بارش‌های شدیدی داریم.
از بعد از ظهر سه‌شنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش می‌یابد و با افزایش سرعت وزش باد دریای خزر مواج خواهد بود.

افزایش دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی تا جنوب غربی مخاطره ای است که هواشناسی مازندران برای این ۲ روز در استان پیش بینی کرد و با فعال شدن سامانه سرد و بارشی از اواخر روز سه شنبه بارش باران، برف، کاهش محسوس دما و وزش باد در استان رخ می دهد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز یکشنبه گفت: از فردا، دوشنبه با ورود و فعالیت جریان جنوبی که جریان هوایی گرم می باشد دمای هوای استان افزایش می یابد به طوریکه دمای هوا به ۲۱ درجه سانتی گراد می رسد.

مرتضی فرجی افزود : در ۲ روز اینده دمای هوای مازندران به یکباره حدود ۱۰ درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

هم اکنون هوای ساری، مرکز مازندران صاف تا قسمتی ابری است و کمینه و بیشینه دمای امروز این شهر ۶ و ۱۶ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد : با توجه به این افزایش دما و وجود برف در ارتفاعات احتمال دارد ریزش بهمن و سنگ در این مناطق رخ بدهد و مردم برای تردد در این مسیرها دقت لازم را داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی مازندران همچنین از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در مراتع خودداری بکنند که با توجه به افزایش دمای هوا این مساله خطرناک خواهد بود.

به گفته فرجی این وضعیت گرم تا روز سه شنبه ادامه دارد و از اواخر این روز با ورود و فعالیت سامانه سرد و بارشی دمای هوای ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

وی گفت : این کاهش دما که با بارش باران، برف، وزش باد شدید سرد شمالی، کولاک و لغزندگی و اختلال تردد در جاده های مازندران همراه خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار