رئیس ستاد انتخابات استان:
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ مشکل خاصی برای برگزاری انتخابات در استان نداریم افزود: مردم استان آماده خلق حماسه‌ای دیگر در دوم اسفند هستند و مجریان انتخابات با حفظ کامل بی‌طرفی، برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و امن تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۸۲۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ 20 February 2020
به گزارش تابناک تبریز، علیار راستگو در گفت‌وگو با خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان، با اشاره به ثبت‌نام 796 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان، گفت: از این تعداد، 115 نفر قبل از بررسی صلاحیت‌ها و 40 نفر نیز بعد از این مرحله از داوطلبی انصراف دادند.

وی با بیان اینکه 645 نفر از داوطلبان انتخابات در استان، توسط هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند، افزود: هیات نظارت استان، 304 نفر را در مرحله نخست بررسی صلاحیت‌ها تاییدصلاحیت کرد که این تعداد در مرحله نهایی به 363  نفر افزایش یافت.

راستگو اضافه کرد: بر این اساس تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در استان، 323 نفر است که به ازای هر کرسی نمایندگی استان در مجلس، 17 نفر باهم رقابت می‌کنند؛ البته این آمار ممکن است تا روز انتخابات به دلیل انصراف نامزدها، کاهش یابد.

 رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه 37 نفر معادل 11 درصد از نامزدهای انتخابات در استان زن هستند، افزود: در سه حوزه انتخابیه ملکان، بناب و بستان‌آباد، هیچ یک از بانوان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی حضور ندارند.
 
راستگو، تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان را دو میلیون و 927 هزار و 896 نفر اعلام کرد و افزود: 145 هزار و 293 نفر از واجدان شرایط، برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی همچنین از پیش‌بینی سه هزار و 53 شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و افزود: یکی از شعبه‌ها برای اخذ رای اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده است.
 
راستگو با بیان اینکه آماده برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و امن در استان هستیم، اظهار داشت: بیش از 62 هزار نفر در استان به عنوان عوامل و دست‌اندرکاران انتخابات، فعالیت خواهند کرد.
 
وی با اشاره به طراحی دستگاه‌های جدید احراز هویت توسط وزارت کشور در این دوره از انتخابات، گفت: این دستگاه‌ها در تمام شعب ثابت و سیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی، جلوگیری از ثبت آرای تکراری، مشخص شدن اطلاعات دقیق هویتی و کاهش تخلفات به کمترین میزان ممکن را از مهم ترین مزایای استفاده از این دستگاه عنوان کرد و گفت: واجدان شرایط رای دادن می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و کد ملی در انتخابات شرکت کنند و بهتر است کارت ملی خود را هم به همراه داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به مسدود بودن تعداد از راه‌های روستایی و پیش‌بینی بارش نزولات آسمانی در روزهای آینده، گفت: تمام اقدامات به‌منظور بازگشایی راه‌های روستایی انجام‌شده و به‌منظور رساندن صندوق‌های اخذ رأی به دورترین نقاط استان تمهیداتی پیش‌بینی‌شده و در صورت نیاز از بالگردها نیز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات در خصوص اعلام نتایج از طریق ستاد انتخابات و فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در خصوص اعلام نتایج نیز طبق همان شیوه ستاد انتخابات کشور عمل خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تضمین‌کننده اقتدار و صلابت ایران اسلامی در ابعاد بین‌المللی دانست و ادامه داد: انتظار داریم که رسانه‌ها و مطبوعات بیش از گذشته در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.


وی با اشاره به نقش مهم مطبوعات و رسانه‌ها در جذب مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: به دلیل عدم رعایت مسائل قانونی و یا تبلیغات زودهنگام، 20 مورد تذکر به رسانه ها و مطبوعات استان و 100 مورد نیز به نامزدها و طرفداران آنها داده شده است.

راستگو همچنین با اشاره به پایان مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات در ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه، بر برخورد جدی با متخلفان تأکید کرد و از نامزدها و هواداران آنها خواست تا طبق قانون از تبلیغات غیرمجاز پرهیز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار