اجرای گروه‎های موسیقی حاضر در سی‌وپنجمین دوره جشنواره موسیقی فجر برای مردم مازندران دوشنبه شب با اجرای گروه موسیقی پاپ شهاب مظفری در ساری آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲ 18 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، نخستین اجرای موسیقی فجر در مازندران در سالن جمعیت هلال احمر شهر ساری برگزار شد و مورد استقبال زیاد دوستداران موسیقی قرار گرفت.

اجرای شهاب مظفری به خاطر نرسیدن بموقع تجهیزات از تهران به مازندران با 2 ساعت تاخیر شروع شد ولی با این وصف جمعیت بیشتر از ظرفیت سالن در محل حضور داشتند.

اجرای گروه‌های موسیقی شرکت کننده سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر برای مردم مازندران را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری انجمن موسیقی مازندران برای نخستین بار تدارک دید.

طبق برنامه زمان‌بندی قرار است پنج گروه حاضر در جشنواره موسیقی فجر با ۶ اجرا از ۲۸ تا ۳۰ بهمن در سالن هلال احمر ساری روی صحنه بروند.

با وجود محدود بودن اجراها در مازندران، برای اجرای گروههای موسیقی فجر در استان به همه سلیقه‌های موسیقایی توجه شده است به گونه ای که علاقه‌مندان به موسیقی در این ۶ اجرا هم می‌توانند به تماشای اجرای موسیقی پاپ بنشینند، هم از موسیقی اقوام لذت ببرند و هم پای اجرای یک گروه موسیقی اصیل ایرانی بنشینند.

طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده پس از اجرای شهاب مظفری ، امشب (سه‌شنبه ۲۹ بهمن) 2 گروه روی صحنه خواهند رفت. ابتدا از ساعت ۱۸ گروه سنتی تنبور دالاهو به سرپرستی هوشنگ امیریان به اجرای موسیقی می‌پردازند و پس از آن از ساعت ۲۱ گروه موسیقی «مازرون» به سرپرستی رضا دیوسالار روی صحنه خواهد رفت.

در سومین و آخرین روز اجرای جشنواره موسیقی فجر در مازندران نیز ابتدا گروه موسیقی اقوام «کایر» به سرپرستی سید جمال محمدی روی صحنه می‌رود و در نوبت دوم یعنی از ساعت ۲۱ گروه سنتی «اقبال آذر» به سرپرستی سبحان مهدی‌پور قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی را اجرا خواهد کرد.

علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت www.iranconcert.com بلیت مورد نیاز خود را با انتخاب صندلی خریداری کنند.

جشنواره استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه ستاد برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل‌زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و طی برگزاری آن، یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی نیز گرامی داشته می‌شود. نخستین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» و جایزه «ترانه سال» نیز از برنامه‌هایی خواهد بود که برای نخستین بار در این دوره از جشنواره موسیقی فجر برگزار خواهند شد.

سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری «شاهین فرهت» از ۲۴ بهمن آغاز شده و تا ۳۰ بهمن با حضور ۸۲‏‎ ‎گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، تلفیقی، بانوان، ‏کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار