مدیرکل بهزیستی مازندران از پذیرش بیش از ۲۱ هزار معتاد در مراکز مراقبتی و ترک اعتیاد استان از آغاز سال جاری تا پایان دی ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۲۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 18 February 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی بهزیستی مازندران ، فرزاد گوهردهی در نشست کمیته هماهنگی رفع مشکلات مراکز درمانی شبانه روزی ماده ۱۶ استان ، تعداد مراکز مراقبتی و ترک اعتیاد استان را ۱۴۸ واحد اعلام کرد.

وی با اعلام این که امسال بیش از ۷۵۰ نفر از معتادان بهبود یافته با معرفی بهزیستی استان از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شدند ، گفت که تاکنون به ۲۶۵ نفر از این افراد تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده است.

گوهردهی آمار پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به معتادان بهبود یافته در مازندران را فراتر از تکلیف تعیین شده توصیف کرد و توضیح داد : در حالی که تکلیف بهزیستی پرداخت تسهیلات به هفت درصد بهبودیافتگان آموزش دیده است ، میزان پرداختی در مازندران حدود ۳۵ درصد آمار بهبود یافتگان است.

وی اولویت اصلی بهزیستی برای بهبود یافتگان از اعتیاد را بازگشت آنها به زندگی عادی برشمرد و افزود : بر اساس بررسی ها ما ۱۰ درصد پذیرش شوندگان در مراکز ترک اعتیاد استان بهبودی کامل می یابند و بقیه نیز در سیر درمانی و مراقبتی مناسب قرار می گیرند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از مشکلات مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان را کمبود اعتبارات دانست و گفت : در حالی که اعتبارات سال جاری این مراکز در استان ۱۲ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۹۰ درصد آن تخصیص یافته ، ولی طبق بررسی های انجام شده هزینه سالیانه آنها بیش از ۲۲ میلیارد ریال برآورد می شود.

گوهردهی افزایش اعتبارات مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ را در افزایش کیفیت خدمات این مراکز مهم توصیف کرد و افزود : ظرفیت اسمی این مراکز در استان ۱۲۵ نفر است و لازم است برای اجرای هرچه بهتر طرح منابع کامل آن اختصاص پیدا کند ضمن اینکه ضروری است تا در پروسه نگهداری و درمان در مرکز ماده ۱۶ تغییر رویکرد اتفاق بیفتند.

مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ به آن دسته از مراکزی گفته می شود که در اجرای ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر دایر شدند و در آنجا معتادان متجاهر نگهداری می شوند.

جلسه کمیته هماهنگی رفع مشکلات مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار