رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری گفت: میانگین بودجه عمرانی و جاری شهرداری ساری برای سال ۹۹ نسبت به سال جاری حدود ۱۷ درصد کمتر شد.
کد خبر: ۸۲۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 18 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، کوروش یوسفی عصر روز سه شنبه در شصت و پنجمین نشست علنی شورای اسلامی شهر ساری دلیل این کاهش را حاکمیت نگرش واقع بینانه به بودجه در شهرداری مرکز استان مازندران در زمان مدیریت جدید شهری بیان کرده است .
وی اضافه کرد: در مجموع بودجه شهرداری ساری مرکز استان مازندران برای سال آینده حدود چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال از سوی شورای اسلامی شهر مصوب شد که در مقایسه با بودجه سال جاری به طور میانگین ۱۷ درصد کاهش یافته است.
وی بودجه سال جاری شهرداری ساری را حدود ۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد، ولی میزان تحقق آن را در ۱۰ ماهه گذشته اعلام نکرد.
افزایش ۴ درصدی بودجه جاری
رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری گفت : براساس مصوبه شورای اسلامی شهر از مجموع بودجه سال آینده شهرداری ساری ، ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال که حدود ۴۵ درصد از این بودجه برای هزینه های جاری مصوب شده است که نسبت به سال جاری حدود ۴ درصد رشد نشان می دهد.
به گفته یوسفی میانگین افزایش هزینه های جاری شهرداری برای سال آینده ( شامل دستمزد کارگران و سایر هزینه ها) نسبت به نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی نیز کاهش چشمگیری دارد.
کاهش ۳۰ درصدی بودجه عمرانی شهرداری در سال ۹۹
وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر ساری از مجموع بودجه مصوب برای شهرداری مرکز استان مازندران ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بودجه که ۵۵ درصد از کل بودجه این نهاد را در سال آینده شامل می شود را برای بخش عمرانی اختصاص داد که نسبت به سال جاری بودجه عمرانی با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شد.
یوسفی اظهارداشت : در مجموع بودجه عمرانی سال آینده شهرداری نسبت به سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت و از سه هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال سال جاری به ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال تقلیل یافت و دلیل آن نیز واقع بینانه شدن بودجه سال آینده است.
افزایش ۱۳ درصدی بودجه سازمان های تابعه شهرداری ساری در سال ۹۹
رییس سابق کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری می گوید : برای سال آینده بودجه سازمان های تابعه شهرداری ساری ( فضای سبز، آرامستان، عمران ...) نسبت به مدت مشابه سال جاری حدود ۱۳ درصد بیشتر شد.
یوسفی افزود: برای سال آینده ۷۰۰ میلیارد ریال بودجه برای سازمان های تابعه شهرداری ساری مصوب شد که این بودجه در سال جاری حدود ۶۰۰ میلیارد ریال است.
شهر ساری با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت ۹ عضو شورای شهر دارد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار