دمای هوای مازندران برای فردا چهارشنبه حدود سه درجه سانتی گراد افزایش می یابد و به ۱۵ درجه سانتی گراد در مرکز استان خواهد رسید.
کد خبر: ۸۲۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 18 February 2020

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران ضمن هشدار به ساکنان حاشیه رودخانه‌های استان، گفت : مسافران نیز از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و کوهنوردان برای صعود به کوه در پایان این هفته خودداری کنند.

سعید غلامپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هفته گذشته مازندران هوای سرد و برفی را پشت سر گذاشت به طوری که علاوه بر ارتفاعات، مناطق جلگه ای این استان بارش های برف را داشت و تداوم سرما پس از این مرحله سبب شد تا در حال حاضر برف در ارتفاعات و کوهها باقی بماند و با توجه به گرم شدن هوای استان طی امروز و فردا، این مساله باعث آب شدن برف ها می شود.

این کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران گفت : دمای هوای مازندران برای فردا چهارشنبه حدود سه درجه سانتی گراد افزایش می یابد و به ۱۵ درجه سانتی گراد در مرکز استان خواهد رسید.

وی با اعلام این که از اواسط روز پنجشنبه اول اسفند ماه سامانه بارشی وارد مازندران می شود ، افزود : این سامانه باعث بارش برف در ارتفاعات بالای ۲ هزار متری و کاهش دمای حدود پنج درجه سانتی گرادی در مناطق مختلف می شود.

غلامپور گفت : این سامانه بارشی تا قبل از ظهر پنجشنبه باعث بارش باران در مناطق غربی می شود و از بعد از ظهر همان روز به مناطق شرقی و مرکزی مازندران می رسد و در نتیجه این شرایط جوی بارانی هم باعث تسریع در آب شدن برف ها خواهد شد و می تواند زمینه ساز ایجاد روانآب در مناطق کوهستانی بشود و این مساله برای کوهنوردی خطرناک و ناایمن است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران گفت : همچنین آبهای حاصل از ذوب برف نیز در این مدت به سمت رودخانه های فصلی و دائمی روانه می شود که خودِ این مساله باعث افزایش حجم آب در این نقاط می شود و به همین دلیل ساکنان حاشیه رودخانه ها می بایست به این مساله توجه داشته باشند و مسافرانی که به مازندران می آیند از چادر زدن و اطراق در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند.

غلامپور اضافه کرد : این شرایط جوی سرد و بارانی تا صبح روز جمعه دوم اسفند ادامه خواهد داشت.

ساری، مرکز مازندران امروز هوای ابری بتدریج با کاهش ابر را دارد و کمینه و بیشینه دمای ۳ و ۱۴ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار