معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور گفت که با ادغام و یکپارچه‌سازی ۲ شرکت آب‌وفاضلاب شهری و روستایی در استان‌ها ، تعرفه آب روستایی تغییری نمی‌کند.
کد خبر: ۸۲۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ 17 February 2020

مسعود خشایی روز دوشنبه در آیین معرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران که پس از ادغام دو شرکت در استان صورت گرفت ، افزود: با یکچارچه سازی ، نه تنها تعرفه آب ، بلکه نرخ بقیه خدمات از جمله حق انشعاب ها نیز در روستاها تغییری نمی کند.

وی همچنین تاکید کرد بخش آب و فاضلاب روستایی پس از ادغام هم صد در صد به صورت دولتی اداره می شود و میزان وابستگی این بخش به بودجه دولتی هم کاهش نخواهد یافت.

معاون آبفای کشور هدف از ادغام شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری را ارتقای راندمان کار و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های آبرسانی برشمرد و گفت که بار مالی دولت در ادغام این ۲ شرکت به صورت محسوسی کاهش می یابد.

وی از حذف ۹ هزار پست سازمانی در این دو شرکت به عنوان یکی از عوامل کاهش بار مالی دولت یاد کرد و توضیح داد : با توجه به این که دیگر آب و فاضلاب روستایی و یا شهری نداریم ، برای کارکنانی که در این دو شرکت در آستانه بازنشستگی هستند ، تمهیدات لازم برای پرداخت سنوات و هزینه های مورد نظر انجام می شود تا مطالبات ایجاد نشود.

خشایی گفت : با مجموعه سیاست های اتخاذ شده در وزارت نیرو برای ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی ، باید خدمت رسانی به مردم ارتقا یابد و در واقع میزان موفقیت در عملکرد به امتیاز مردم وابسته است و دستورالعمل ها باید رضایتمندی مردم را بیشتر کند.

وی بر اهمیت و ضرورت اجرای طرح های آب رسانی و بویژه فاضلاب در مازندران تاکید کرد و افزود : اگرچه حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری مازندران از آب شرب سالم برخوردارند، اما مسافران و گردشگران به عنوان جمیعت شناور ، وضعیت این ستان را خاص کرده است و باید به آن توجه ویژه شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی آب و فاضلاب کشور با اعلام این که مازندران در حوزه برخوداری از فاضلاب شهری از میانگین کشوری بسیار عقب است، گفت : باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا شاخص ۱۷ درصدی برخورداری این استان از فاضلاب به میانگین کشوی یعنی ۵۱ درصد برسد.

وی به اجرای طرح فاضلاب در ۱۴ شهر مازندران اشاره کرد و بیان داشت : با توجه به اهمیت رعایت مقولات زیست محیطی و حساسیت این استان ، اجرای طرح فاضلاب باید جدی تر پیگیری شود.

همسو با سیاست های وزارت نیرو در دولت دوازدهم برای اجرای طرح ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با هدف ارتقاء راندمان کار و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های آب‌رسانی با حکم وزیر نیرو "مجید عبداللهی " به عنوان مدیر جدید آب و فاضلاب روستایی و شهری مازندران معرفی شد.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار