دبیر مجمع نمایندگان کارگری مازندران با بیان اینکه مشکلات کارگران باید بدون لکنت زبان به مسئولین بالادستی انتقال داده شود، گفت: اسامی نامزدهای مورد حمایت مجمع کارگران مازندارن اعلام شده است.
کد خبر: ۸۲۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ 17 February 2020

مهدی جهانشاهی شامگاه روز گذشته یکشنبه ۲۷ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت شغل یک خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران چشم و گوش بینای جامعه و به نوعی واسطه‌ای میان مردم و مسئولین هستند و همچنین با توجه به جایگاه بسیار بالا می‌توانند بسیاری از چالش‌ها و مشکلات را بیان کنند و کمک حال مردم باشند.
وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان کارگری استان مازندران بزرگترین سندیکای کارگری بوده که در قانون کار به آن اشاره شده است، تصریح کرد: پس از گذشت یکسال از فعالیت در این مجمع فعالیت‌هایی در حوزه رفع مشکلات کارگری شروع شده و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی انجام دادیم.
دبیر مجمع نمایندگان کارگری مازندران خاطرنشان کرد: برای اولین بار با ارائه یک لیست واحد در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت منسجم با هدف دفاع از حقوق کارگران وارد عرصه انتخابات شدیم.
جهانشاهی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته مشکلات و ریشه‌یابی‌های بسیاری را در حوزه کارگری انجام شد، گفت: پس از بررسی‌های انجام شده به یک سه ضلعی معیشت کارگران، امنیت شغلی کارگر، عدم وجود نمایندگان و اصناف حوزه کارگری رسیدیم که باید در جهت رفع این موانع کاری صورت می‌گرفت.
وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز آمار ایران کف حقوق برای خانوار متوسط ۳.۳ نفری را ۶ میلیون و ۹۰۰ تعیین کرد اما در حالی که به کارگر یک میلیون و ۵۰۰ داده می‌شود و کارگران به سختی با این حقوق امرار معاش می‌کنند و تنها دلیل ایستادگی کارگر استفاده از صندوق ذخیره خودش (پس انداز) است.
دبیر مجمع نمایندگان کارگری مازندران ادامه داد: قراردادهای سفید امضاء و استسماری که بر روی کارگر صورت می‌گیرد، امنیت شغلی کارگران را به مخاطره انداخته است.
جهانشاهی بیان کرد: قشر کارگر نیاز دارد تا مشکلات حوزه کارگری به راحتی و بدون لکنت زبان به مسئولین بالا دستی توسط نماینده انتقال داد شود.
وی عدم وجود ساختار و یک قانون درست در حوزه کار را مهمترین موضوع دانست و اظهار کرد: پس از ریشه‌یابی سه ضلعی مشکلات نقطه اصلی و مشترک به بحث قانون کار رسیده شد یعنی ساختار قانون کار یک ساختار درست و مناسبی نیست که باعث بروز مشکلات فراوان در حوزه کارگری شده است.
دبیر مجمع نمایندگان کارگری مازندران با بیان اینکه شناسایی مشکلات و مسائل حوزه کارگری دردی از کارگر دوا نمی‌کند، یادآورشد: پس از مشخص کردن چارچوب و ساختار مناسب لیستی از هر حوزه انتخابیه سطح مازندارن که پا به فینال بودند تهیه شد و جلسات متعددی با این افراد به بیان نظرات و خواسته‌های جامعه کارگری سپری شد و در نهایت به یک جمع بندی نهایی رسیده شد.
جهانشاهی گفت: شاخص‌هایی چون پای بندی به نظام و جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا، آگاهی به مسائل روز ، مطلع و با تجربه بودن جهت تهیه لیست کاندیدا مد نظر قرار داده شد.
وی تصریح کرد: نظر سنجی تلفنی یکی دیگر از آیتم‌های بررسی کاندیدا بود و مقبولیت افراد را هم ازاین طریق مورد سنجش قرار داده شد.
دبیر مجمع نمایندگان کارگری مازندران اعضای هیئت مدیره مجمع نمایندگان کارگری مازندارن را ۱۱ نفر اعلام کردو گفت: همه اعضا با همفکری و مشورت همدیگرتصمیم و به یک جمع بندی واحد رسیدیم ولیست ارائه شده نتیجه اجماع کلی مجمع نمایندگان کارگری مازندران است.
جهانشاهی افزود: هیچ گونه گرایشات سیاسی و حزبی در این لیست لحاظ نشده و عامل اصلی اصلی انتخاب فقط و فقط بحث توانمندی و تخصص و پایبدی به نظام جمهوری اسلامی و پاییندی به خون شهدا بود و هیچ عامل دیگری نبوده است.
وی ادامه داد: براساس قراری که با این افراد گذاشته شد باید پایبند تعهدات خود باشند و همانگونه که در این دوره از کاندیدا حمایت کردیم قطعا بعد از انتخابات تمام رفتار و عملکرد و نطق‌های آن‌ها را در مجلس رصد خواهد شد و اگر غیر از آن باشد نسبت به عهد و پیمان بسته شده واکنش نشان خواهیم داد و حتما رسانه‌ای می‌شود، اگر کاندیدایی از نردبان جامعه کارگری بالا رود و به پیمانش عمل نکند این نردبان را خواهیم شکاند و اجازه سوءاستفاده را نخواهیم داد.
به گزارش ایسنا، در حوزه تنکابن و رامسر و عباس آباد شمس الدین حسینی، حوزه چالوس و کلاردشت محمدعلی محسنی، نور و محمودآباد ولی‌الله فرزانه، آمل حسین جوادی، بابلسر و فریدونکنارولی الله نانواکناری، بابل مهدی سعادتی و علی کریمی، قائمشهر، سیمرغ و سوادکوه و سوادکوه شمالی و جویبار، عبدالله رضیان وکیوان مرادیان و حوزه ساری و میاندرود منصورعلی زارعی و علی بابایی کارنامی و حوزه نکا، گلوگاه و بهشهر علی محمد شاعری به عنوان نامزدهای مورد حمایت مجمع کارگران مازندارن در لیست انتخابات تعیین شده است.

برچسب ها: اسامی نامزدها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار