طبق فرمایش امام خمینی (ره) مجلس باید در راس امور باشد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر مجلس خوبی داشته باشیم می‌تواند حال و آینده کشور را تضمین کند.
کد خبر: ۸۲۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 17 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران معتقد است: شرکت در انتخابات امید به آینده کشور را بیشتر خواهد کرد بنابراین نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

مرتضی علویان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در نظام دموکراسی نقش مردم، نقش بی‌بدیلی بوده است، اظهار کرد: مجلس دو وظیفه اصلی قانون گذاری را بر عهده دارد که یکی از آن‌ها قانون گذاری به صورت طرح و لایحه است.
وی تصریح کرد: این لایحه توسط حداقل ۱۵ نماینده ارائه و تبدیل به قانون می‌شود چراکه نقش ریل‌گذاری حرکت جامعه به سمت تعالی و توسعه کشور از دیگر وظایف مجلس شورای اسلامی است که باید توسط نمایندگان مورد نظر محقق شود.
عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه مجلس در جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی دارد، گفت: طبق فرمایش امام خمینی (ره) مجلس باید در راس امور باشد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر مجلس خوبی داشته باشیم می‌تواند حال و آینده کشور را تضمین کند.
علویان خاطرنشان کرد: بنابر تعبیر مقام معظم رهبری ایمان واقعی داشتن، نگاه مدیریتی و جهادی داشتن، دغدغه مردم داشتن، معتقد به عدالت بودن به معنای واقعی، انقلابی بودن، خستگی ناپذیر بودن، نترسیدن از تشر دشمن از ویژگی‌هایی هستند که یک نماینده باید سرلوحه کار خود قرار دهد و اگر این ویژگی‌ها را دارند مطمئنا به کمک مردم خواهند آمد و مجلس ما مجلسی کارآمد خواهد بود.
انتخابات هم حق است و هم تکلیف!
وی با بیان اینکه انتخابات برای ما هم حق و هم تکلیف است، افزود: اگر می‌گوئیم انتخابات حق است یعنی حقی به ما واگذار شده با تصمیم خودمان آینده کشورمان را رقم بزنیم و بر اساس تکلیف بر سرنوشت دیگران هم اثرگذار باشیم.
عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران تاکید کرد: چنانچه ممکن است ضعف‌هایی در مجلس دیده شود اما دلیل بر آن نمی‌شود که در انتخابات آن شرکت نکنیم چراکه اگر در انتخابات شرکت نکنیم دیگران به جای ما تصمیم خواهند گرفت و افراد مورد نظر خود را بر کرسی خواهند نشاند.
شهید سردار سلیمانی یک نمونه ایده‌آل برای جامعه ما بود
علویان با اشاره به اینکه مکتب شهید سردار سلیمانی یک نمونه ایده‌آل برای جامعه ما بوده است ، بیان کرد: اگر مشارکت ما بخواهد نگاه معنوی پیدا کند همه باید پای صندوق‌های رای بیائیم و بر آینده کشور خود سهیم باشیم.
وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری سردار سلیمانی یک مکتب بوده است، عنوان کرد: مکتب سردار سلیمانی را می‌توان به عنوان یک الگوی جدید در حوزه اجرا و در حوزه عملیاتی و حکمرانی برای نسل جوان ارائه داد بنابراین اگر نمایندگان ما این دیدگاه را داشته باشند، می‌توانند در کارشان موفق باشند.
عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران گفت: مکتب سردار سلیمانی بر گرفته از اسلام ناب و خالص است که از مکتب علوی و نبوی نشات گرفته است و اگر اصول انقلاب حفظ شود می‌توان این انقلاب را در بین نسل جوان بروز کرد و با این نظام آینده کشور خود را ساخت.
علویان یادآور شد: شرکت در انتخابات در چهله دوم انقلاب می‌تواند گام موثری را برای نسل‌های آینده کشورمان رقم زند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار