تیم قعر جدولی " رایکا "ی بابل در حالی خود را برای میزبانی دیدار هفته بیست و پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول یا جام آزادگان در چهارم اسفند ماه سال جاری برابر سپیدرود رشت آماده می‌کند که هم اکنون به دنبال تغییر پنجمین مربی و آزمودن رحمان رضایی به عنوان ششمین مربی است.
کد خبر: ۸۲۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 16 February 2020

 امتیاز تیم خونه به خونه بابل در فصل جاری رقابت‌های فوتبال جام آزادگان با استناد به ماده 5 قانون فدراسیون فوتبال که واگذاری امتیاز تیم های ورزشی را به استان های دیگر منوط به موافقت ادارات کل ورزش و جوانان آن استان کرد ، در مازندران ماندگار شد. امتیاز این تیم پس از یک رفت و برگشت در یک فضای پر ابهام به 2 مالک جوان بابلی به نام های پیمان منیری و علی اکبر جعفر نژاد واگذار شد و این دو هم هنوز جوهر قرارداد تحویل گرفتن تیم خونه به خونه خشک نشده به اتهام مسایل اقتصادی از سوی دستگاه قضایی بازداشت شدند و همچنان در بند هستند.
تغییر 6 مربی در 24 بازی
صرف نظر از تخلف این 2 مالک که منجر به زندانی شدنشان از سوی دستگاه قضایی شد، در شرایط فعلی نبود مالک از یک سو و وجود افراد مختلف داعیه دار نمایندگی از سوی مالکان در بند باعث شده تا این تیم دچار نابسامانی مدیریتی شود ، نابسامانی ای که تا اینجای کار نتیجه اش تغییر مکرر کادر فنی از یک سو و قرار گرفتن تیم در منطقه قرمز جدول لیگ دسته یک بوده است . تیم رایکا در حال حاضر با ادامه این روند موجود یکی از تیم های اصلی برای سقوط به دسته پایین تر است و در صورت بروز این اتفاق مازندرانی ها با وجود داشتن ظرفیت خوب فوتبالی از داشتن نماینده در لیگ یک محروم می شوند.
بی ثباتی در اردوی تیم بابلی ها و دخالت افرادی تحت عنوان نمایندگان تام الاختیار مالکان در بند که به نوعی خود را داعیه بهتر از مادر می دانند ، باعث شد تا این تیم طی 24 بازی رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های ایران 6 مربی را در نیمکت خود ببیند و این تغییرات مکرر ساختار تیمی و مدیریتی را به هم ریخت و تیم را در آستانه سقوط قرار داده است.
خطر سقوط بالا سر تیم
مدیرعامل باشگاه ریکا بابل که دومین مدیرعامل این باشگاه در فصل جاری رقابت های فوتبال لیگ دسته اول نیز محسوب می شود ، در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : تیم رایکا به دلیل مشخص نبودن وضعیت مالکان و اختیارداری افرادی تحت عنوان نمایندگان مالک تغییرات زیادی را بر روی نیمکت خود شاهد بود و به نوعی تیم در سرگردانی مدیریتی و فنی قرار دارد.
علی اکبر پرهیزگار افزود : تاکنون ما شاهد تغییر پنج سرمربی و مربی بوده ایم و این رویه تا حد زیادی نشان دهنده نبود ثبات مدیریتی و فنی است . تمام مشکلات در این ارتباط نیز به مسایل مالی باشگاه بر می گردد و تا زمانی که مشکل مالی حل نشود به نظر می رسد این وضعیت ادامه خواهد داشت.
وی توضیح داد : مربیانی که ما با آنها برای حضور در نیمکت صحبت می کنیم، از ابتدا مشکلات تیم به خصوص وضعیت مالی را تشریح می کنیم و آنها هم با وجود اطلاع از مشکلات قبول مسئولیت می کنند و پس از مدتی به دلیل نبود ثبات مدیریتی و افزایش روند نابسامان مالی زیر قولشان می زنند و استعفا می کنند و بخشی از این تغییرات کادر فنی بر این مدار صورت گرفت.
پرهیزگار گفت : هم اکنون به دلیل مشخص نبودن وضعیت مالکان باشگاه، با مشکلات زیادی از نظر مالی مواجهیم و تمام هم و غم ما این شده که بتوانیم هزینه های جاری باشگاه را پوشش دهیم تا تیم بتواند به مسابقات برسد و سایر مشکلات مالی نیازمند کمک بیشتر از جمله مشخص شدن وضعیت مالکان است.
وی معتقد است اگر در طی چند هفته آینده رویه بی ثباتی در باشگاه رایکا ادامه پیدا کند و نتایج ضعیف تیم ادامه یابد، رایکا به دسته دوم سقوط می کند و جبران کار بسیار دشوار می شود.
مدیرعامل باشگاه رایکا بابل گفت : مشخص نبودن وضعیت مدیریتی باشگاه و دخالت های مکرر افرادی تحت عنوان نماینده مالکان ، دلیل اصلی بی ثباتی مدیریتی تیم است که سبب شده تا کسی رغبتی به دخالت برای حل مشکل تیم نداشته باشد.

وی توضیح داد : پیش از این استاندار مازندران ورود خو بی برای تیم داشت و با انتخاب سرپرست موقت که به نوعی همه کاره باشگاه محسوب می شد، تا حدودی به دنبال سر و سامان دادن وضعیت باشگاه بود که متاسفانه پس از مدتی باز هم برخی افراد تحت عنوان نمایندگان مالک در بند وارد شدند و این نظام را به هم ریختند و از آن پس هم اگر چه پیگیری های زیادی انجام شد تا بتوانیم دیدارهایی با مدیران ارشد استان مازندران داشته باشیم ، ولی به نظر می رسد به دلیل مداخلات بیجای افرادی به عنوان نماینده مالکان و بر هم خوردن توافق با سرپرست موقت ، دیگر انگیزه ای در مسئولان برای پیگیری و حل مشکل تیم نمانده و این به ضرر تیم تمام می شود.
اشتباهات داوری قوز بالای قوز
مدیرعامل رایکا بابل همچنین از آنچه که " اشتباهات داوری " نامید به عنوان یکی از دلایل وضعیت این تیم یاد کرد و توضیح داد : یکی از این اشتباهات که منجر به ضرر تیم ما شد پنالتی دیدار هفته بیست و چهارم برابر فجر سپاسی بود .

وی با ادعای این که در 24 بازی حداقل 5 تا 6 امتیاز از تیم رایکا به دلیل اشتباهات داوری که بیشتر آنها از سوی کمک داوران بوده، از دست رفت ، گفت : به نظر می رسد چون تیم ما سر و سامان خوبی از لحاظ مدیریتی و مالکیتی ندارد، در دیدارها سر تیم ما توسط داوران بریده می شود و اعتراض ما هم حداقل تاکنون به جایی نرسیده است و ورود مدیران ارشد به رفع گرفتاری تیم نوعی پشتوانه سازی برای جلوگیری از این اشتباهات است.

تیم رایکا بابل هم اکنون از 24 بازی رقابت های لیگ دسته اول با 20 امتیاز در رده 17 جدول قرار دارد و در هفته بیست و پنجم که چهار اسفندماه برگزار می شود، میزبان تیم سپیدرود رشت است . رایکا در صورت برد در این بازی می تواند خود را تا دو پله بالا بکشد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار