فریده روشن:
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مراودات فرهنگی می‌تواند به شناخت ظرفیت‌های گردشگری شهرها از جمله اصفهان و تبریز کمک ‌کند تا هموطنان برای سفر به این شهرها ترغیب شوند.
کد خبر: ۸۲۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 13 February 2020

فریده روشن درباره برگزاری رویداد "شب فرهنگی اصفهان در تبریز" اظهار کرد: این برنامه طبق تفاهم‌نامه شورای شهرهای تبریز و اصفهان و به منظور گسترش مراودات فرهنگی و هنری در دو شهر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر گسترش ارتباطات داخلی و بین‌المللی به منظور توسعه گردشگری، افزود: برخی اوقات هم‌وطنان حتی درباره شهر خود اطلاعات کافی ندارند و این مراودات فرهنگی می‌تواند به شناخت ظرفیت‌های گردشگری شهرها و استان‌های کشور کمک کند تا هم‌وطنان برای سفر به آنجا ترغیب شوند تا به جای صرف هزینه زیاد برای سفر به کشورهای خارجی، از جاذبه‌های داخلی دیدن کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان این امر را نیازمند اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و برگزاری رویدادهای فرهنگی بیشتر دانست و گفت: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در این راستا تلاش‌های زیادی انجام داده است که در این راستا معاونت‌های فرهنگی مناطق ۱۵ گانه شهر نیز باید از سیاست‌ها آگاه شده و به سمت تحقق مصوبات شورای شهر سوق داده شوند.

وی درباره سهم برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی در بودجه سال آینده شهر اصفهان، بیان کرد: تلاش کردیم توجه خاصی به حوزه فرهنگ داشته باشیم و تمام رده‌های سنی و جنسیتی و اقشار گوناگون را در نظر بگیریم. ۵ میلیارد تومان بودجه برای تعبیه بلک‌باکس تئاتر در چهارراه تختی و همچنین مناطق ۸ و ۱۵ در نظر گرفتیم. همچنین به احداث سینما در منطقه ۱۱، سینمای کودک در منطقه ۱۵ و تئاتر شهر در چهارباغ بودجه کافی اختصاص یافت.

روشن با اشاره به تخصیص بودجه به تالار هنر و بازگشایی آن در اردیبهشت ۹۹ اضافه کرد: توسعه سالن‌های تئاتر در مناطق مختلف، احداث زمین‌های ورزشی روباز با رویکرد شهر فعال و پویا با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان، ایجاد گذر ادبی صائب و کمال و توسعه گردشگری در ناژوان نیز در بودجه سال آینده دیده شده است.

وی افزود: پروژه‌هایی با عنوان طرح‌های مشارکتی با رویکرد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و افراد صاحب‌نظر در حوزه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی تعریف شده، ۱۵ میلیارد تومان نیز به تئاتر شهر اختصاص دادیم.

عضو کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد بودجه دیگر به پروژه خانه کودک در منطقه ۲ در جهت تحقق شهر دوستدار کودک ادامه داد: ۲.۵ میلیارد تومان بودجه برای ایجاد پردیس مادر و کودک در منطقه ۶ اختصاص می‌یابد و ۵ تا ۶ میلیارد تومان نیز برای ایجاد مرکز مهارت‌آموزی زنان در منطقه ۱۴ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۳ میلیارد تومان بودجه به دانش‌آموزان مدارس استثنایی و ۲ میلیارد تومان برای حمایت از تولید مستند کوتاه و سینمایی درباره اصفهان، تصریح کرد: ۳ میلیارد تومان به برنامه‌های شهر دوستدار کودک و دوستدار سالمند، ۵ میلیارد تومان برای هوشمندسازی شهر، ۸ میلیارد تومان به مناسب‌سازی معابر برای معلولان در تمام مناطق و یک میلیارد تومان نیز برای ایجاد پارک‌های موضوعی اختصاص می‌یابد تا زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر در شهر اصفهان فراهم شود.

گفتنی است، نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان با چشم‌انداز اقامه گفت‌وگومندی بر اساس توسعه صنایع خلاق و گردشگری و ارائه ظرفیت‌های فرهنگی اصفهان در زمینه هنرهای تجسمی، ادبیات، موسیقی، نمایش، سینما و گردشگری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه به همت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار می‌شود.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار