کد خبر: ۸۲۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 13 February 2020

ایرنا، در استان مازندران ۱۷۱ نامزد انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت شان پیشتر از سوی شورای نگهبان به تایید نهایی رسید، از امروز به مدت یک هفته مهلت دارند تا برنامه های خود به رای دهندگان معرفی کنند.
طبق قانون و دستورالعمل ابلاغی از ستاد انتخابات کشور تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تا ساعت ۸ صبح روز اول اسفندماه  ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای در شهرها و روستاهای می تواند ادامه داشته باشد و پس از این زمان هر گونه فعالیت انتخاباتی ممنوع است.
اگرچه تبلیغات برخی از نامزدها به خصوص افراد سرشناس و مشهور که پیش از این سابقه نامزدی در انتخابات را داشتند به صورت محفلی و خانوادگی و تا حدودی با شرکت در مراسم و آیین های عمومی و در گستره شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی شروع شده بود و در این مدت نیز تعداد تخلفات انتخاباتی به ثبت رسیده است، ولی شروع قانونی تبلیغات فرصتی را فراهم کرد تا سایر نامزدها نیز خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
بررسی نشان می دهد که برخی از نامزدها به خصوص افراد مورد حمایت احزاب و گروههای سیاسی و نمایندگان ادوار بازگشایی ستاد انتخاباتی را برای گرم کردن بیشتر تنور انتخابات  در نخستین روز  از شروع تبلیغات در دستور کار قرار دادند و برخی از این افراد نیز شب گذشته پوستر و تراکت و بنرهای تبلیغاتی را در سطح شهرهای حوزه انتخابیه نصب کردند.
گروهها و احزاب سیاسی در استان مازندران به خصوص اصولگراها نیز برای کسب ۱۲ کرسی مردم استان در مجلس شورای اسلامی در ۹ حوزه انتخابیه نامزدهای خود را معرفی کردند و براساس آخرین اطلاعات اصلاح طلبان نیز صرفا نامزدهای خود را برای دو حوزه انتخابیه ساری و نوشهر اعلام کرده و تاکنون در ۷حوزه انتخابیه به دلیلی از جمله نداشتن نامزد حزبی از ارایه فهرست خودداری کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار