اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در مازندران طی روزهای ۱۵ تا ۲۱ بهمن در ۲۶ سانس، پای حدود ۱۲ هزار نفر را به سینما سپهر ساری باز کرد.
کد خبر: ۸۲۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 11 February 2020

۱۳ فیلم اکران شده از بخش‌های نگاه نو و سودای سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در سینما سپهر ساری بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب داشت و اکران فیلم‌های بخش سیمرغ و پروانه‌ها هم طی پنج روز از برگزاری جشنواره در مازندران درمجموع بیش از پنج هزار دانش‌آموز را به سینما کشاند تا تعداد مخاطبان آن در مازندران طی هفت روز برگزاری این رویداد به حدود ۱۲ هزار نفر برسد.

پس از ۲۱ اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فجر در سینما سپهر طی ۷ روز، به استناد آمار ارائه شده توسط ستاد برگزاری جشنواره در مازندران به خبرنگار ایرنا، در مجموع ۶ هزار و ۵۵۷ نفر از ۱۳ فیلم بخش‌های نگاه نو و سودای سیمرغ دیدن کردند که «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان کارگردان جوان مازندرانی با یکهزار و ۲۳۴ مخاطب در دو نوبت اکران بیشترین تعداد مخاطبان جشنواره‌ای را در ساری به سینما سپهر کشاند.

دومین فیلم پرمخاطب فجر سی‌وهشتم در مازندران «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا بود که در ۲ نوبت اکران یکهزار و ۴۲ بیننده داشت. پس از این فیلم نیز «عامه‌پسند» اثر سهیل بیرقی که تنها فیلم با سه نوبت اکران در مازندران بود با ۸۸۹ مخاطب در سه سانس سومین فیلم پرمخاطب جشنواره فیلم فجر در ساری شد.

«خون شد» اثر مسعود کیمیایی در دو سانس ۶۴۸ مخاطب داشت و «شنای پروانه» ساخته محمد کارت در یک سانس ۵۸۸ تماشاگر را پای پرده اکران سینما سپهر آورد. «شنای پروانه» با توجه به این که فقط در یک اکران برای مازندرانی‌ها روی پرده رفت، از نظر میانگین تعداد مخاطب بیشتر از «خون شد»، «خروج» و «عامه‌پسند» در مازندران بیننده داشت.

فیلم سینمایی «تعارض» ساخته محمدرضا لطفی در سینما سپهر طی دو سانس اکران ۴۵۰ مخاطب داشت و پس از آن «سینما شهر قصه» ساخته کیوان علیمحمدی نیز با دو سانس اکران ۳۹۸ بیننده جذب کرد.

فیلم سینمایی «پوست» ساخته بهرام ارک و بهمن ارک که نخستین روز اکران فیلم‌های جشنواره در مازندران دو سانس اکران داشت نیز ۲۸۷ نفر را به سینما کشاند.

«مردن در آب مطهر» به کارگردانی نوید محمودی در یک سانس ۲۵۳ نفر را جذب کرد و «آبادان یازده ۶۰» هم در یک نوبت اکران ۲۳۵ بیننده داشت.

«ابر بارانش گرفته» اثر مجید برزگر، «بی صدا حلزون» ساخته بهرنگ دزفولی‌زاده و «پدران» ساخته سالم صلواتی نیز هر کدام با یک نوبت اکران در سینما سپهر به ترتیب ۱۹۵، ۱۷۶ و ۱۶۲ مخاطب داشتند.

فیلم‌های «قطار آن شب» ساخته حمیدرضا قطبی، «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری، «کاتی و ستاره» ساخته عبدالرضا مجلسی، «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داساگر و فیلم سینمایی «تورنادو» ساخته سید جواد هاشمی نیز از بخش سیمرغ و پروانه‌ها هر کدام یک بار در سینما سپهر روی پرده رفتند که در هر اکران هزار دانش‌آموز به تماشای این فیلم‌ها نشستند.

اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در مازندران دیروز -۲۱ بهمن- با روی پرده رفتن فیلم سینمایی «تورنادو» اثر سید جواد هاشمی در نوبت صبح برای دانش‌آموزان و پخش فیلم‌های «سینما شهر قصه» و «پدران» در نوبت عصر پایان یافت.

امسال در مجموع ۲۶ اکران شامل ۲۱ اکران برای فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو و پنج اکران برای بخش سیمرغ و پروانه‌ها در مازندران در نظر گرفته شده بود.

مراسم اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد./ایرنا

برچسب ها: جشنواره فجر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار